Namninsamling gällande Nationalparker.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Skrivit på, och vidarebefordrat till 220 skoterklubbar.
Ja man märker ju stödet från skoterklubbarna. Rasslar in underskrifter.
220 klubbar om bara varje styrelsemedlem skrev på skulle vi idag ha väl över 1000 namn. Det har vi inte.

Så aktiva är klubbarna alltså :mad:

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Bedrövligt, bara 615 personer som har skrivit på listan !
Varför är det så få skoteråkare som orkar bry sig, när deras hobby ifrågasätts ?
Med risk att reta upp en del av er så svarar jag såhär: Jag berörs inte av det, åker bara i mitt närområde vid kusten. Varför ska jag skriva på någonting som jag inte har en verklig åsikt om?

Det kanske t.o.m. är bra att göra massor av nationalparker i fjällen och hålla motorfordon borta ifrån dom? Hur ska jag veta, jag är ju aldrig där, och jag vet heller inte vad som ligger bakom besluten att göra vissa områden till nationalparker...

Det är alltså min åsikt, och det finns säkert fler som tänker i liknande banor. Jag skriver på sånt som berör mig, sånt jag har direkt anknytning till och sånt som jag kan stå för. Inget annat.

Men jag hoppas att ni får som ni vill, för er skull iallafall! :ciao:

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Med risk att reta upp en del av er så svarar jag såhär: Jag berörs inte av det, åker bara i mitt närområde vid kusten. Varför ska jag skriva på någonting som jag inte har en verklig åsikt om?

Det kanske t.o.m. är bra att göra massor av nationalparker i fjällen och hålla motorfordon borta ifrån dom? Hur ska jag veta, jag är ju aldrig där, och jag vet heller inte vad som ligger bakom besluten att göra vissa områden till nationalparker...

Det är alltså min åsikt, och det finns säkert fler som tänker i liknande banor. Jag skriver på sånt som berör mig, sånt jag har direkt anknytning till och sånt som jag kan stå för. Inget annat.

Men jag hoppas att ni får som ni vill, för er skull iallafall! :ciao:
Du har delvis helt rätt, men nog tror jag utan att överdriva att minst 25% av alla Sveriges skoteråkare berörs mer eller mindre av utökade nationalparker ?

Givetvis så har inte alla dessa hittat namnlistan, men tycker det ändå är konstigt att så få skrivit på.