nödvändigt med bostbottle ?

polaris_edge_600

Välkänd medlem
28 jul 2007
266
0
16
tja!

har en edge 600 -02 och har funderat på att köpa bost. är det nödvändigt ? är det svårt att sätta dit den så att itne skotern går sämre ? vart kan man hitta någon billig ?
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Ingen spec konst att montera.
Bara montera i nippeln på insugen.
Finns ingen nippel går det alltid att sätta dit, enda att tänka på vid monteringen är att ha själva "bottlen" burken eller vad man nu kallar den, högre än insugen.
 
R

Robin

Boostbottle ska enligt uppg sänka bensinförbrukningen och ge ett snabbare gas svar.

Ja, själva funktionen fungerar men det är ganska så marginal skillnad så om man känner efter något beror det till 70% bara mentalt.
Det kommer ju inte bli nån "WOW, herre*****r" skillnad, men liten skillnad blir det ju.
 

brainstorm

Välkänd medlem
7 nov 2007
420
0
16
riksgränsen,östersund,göteborg
Om du kör vanlig svenne körning vette fan om det är värt de?..beror på vad den kostar ju..men de blir snäppet rappare mer är det inte..sätt helre pengarna på att fixa ett variator kit elle v-force el singelpipa..lite fin justering på de man har kan ju göra underverk liksom=spara pengar till soppa tex.men klart tävlar du dragracing el liknande e ju allt extra värt lite granna
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
Rolig fråga, om det är nödvändigt?? Givetvis inte eftersom det inte sitter orginal.
klart att motorn går utan men skillnad blir det, men i komination med reeds mm blir det tydligare.

Det finns en bra artikel om boostbottle i SnowTech september 2007 på sidan 40 som beskrivaer funktion o verkan på ett bra sätt ,men jag orkar inte skriva ned allt det som står där

min rmk 700 drar mindre och är elakt pigg nu mera (vf 3or, slp boost bottle, singel pipa )
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
okej jo men jag vill inte lägga ner 3000 kr på reeds..!
Själv har jag ändrat mig att köpa nya valv till att bara köpa boysen reeds, kostar 990:- på Peperformance.
Men jag undrar en sak över Boostbottle, kanske en skitsak men i instruktionerna står det att man ska borra tre 1/4 tums hål i nippeln. Är det bättre än att borra ett hål som är lika stort som nippelns innerdiameter? Jag får förövrigt 1/4 tum till drygt 6mm, räknar jag helt galet då?
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
insugs gummit kan spricka om man borrar/skär ut hela nippel diametern med tjuv luft som följd sägs det ,jag har då öppnat upp hela o det lirar

25,4 div 4 = ca 6mm du har så rätt
 
R

Robin

Ett tips är ju att du kan ta å värma upp borren före du börjar borra, så du samtidigt smälter igenom gummit istället för att riva upp när du borrar, samt köra på höga varv på borren, för att minska att den river sönder gummit.
 

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
Ett tips är ju att du kan ta å värma upp borren före du börjar borra, så du samtidigt smälter igenom gummit istället för att riva upp när du borrar, samt köra på höga varv på borren, för att minska att den river sönder gummit.
exakt den anledningen robin ,och har man trasat gummit lite och dessutom kör med tex kickass filter så blir brytet påovansidan av insugs gummina ganska stor och då kan vulkningen mot stålplattan släppa.

gummi torkar med tiden hur man än gör så det är inte därför.
:) :p :D
 

Rotaxx

Välkänd medlem
2 apr 2008
466
2
18
startar upp en gammal tråd, behöver man bestycka om om man sätt BB? är en rmk 600-03 Nån som vet vilken bestyckning den har original?