Nödstoppslina Proclimb

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Finns det någon eftermarknadsdödare som är bättre än original?
En kompis har en HCR med glappande dödare, det vill jag helst undvika om det går.

Jag har insett att jag behöver en dödare efter två incidenter.. :)
 

folke

Välkänd medlem
27 sept 2007
252
0
16
Vindeln
Kör då med pro armor nödstoppen å den ha funka fint än så länge... den glappar då inget kan jag lova

 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Tyvärr kan jag meddela att både pro armor dödarna och gunnar killers börjar glappa efter en tids användning.
Ska plocka isär min pro armor nu i veckan och se vad felet är.

Edit: Dom blir glapp på så sätt att när man drar lös snöret så stängs inte motorn alltid av.
 
Last edited:

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Tyvärr kan jag meddela att både pro armor dödarna och gunnar killers börjar glappa efter en tids användning.
Ska plocka isär min pro armor nu i veckan och se vad felet är.

Edit: Dom blir glapp på så sätt att när man drar lös snöret så stängs inte motorn alltid av.
Det lät som en dålig grej..


Finns det ingen som är riktigt bra?
Jag betalar gärna en slant extra för en bra...
 

hittanemoo

Välkänd medlem
22 aug 2010
374
0
16
luleå
är inne på samma bana, en nödstopp behövs verkligen på dessa modeller :) jag beställde en org från arctic då gick den på 500kr, är det bara skit? är det fördraget på m800 -13? vars är lättast att sno ström ifrån?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Det lät som en dålig grej..


Finns det ingen som är riktigt bra?
Jag betalar gärna en slant extra för en bra...
Vet tyvärr inte om någon som är bättre, men pro armor dödaren gick utmärkt att skruva isär och putsa kontaktytorna så funkar den fint igen. Det var oxid på kontaktytorna.
Däremot gunnar killern gick inte att öppna på något smidigt sätt så den stängs fortfarande inte av när man drar snöret.. får väll reklamera skiten istället och ta slantarna tillbaka och köpa en pro armor istället som iallafall går att fixa om den blir glapp.
 

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
är inne på samma bana, en nödstopp behövs verkligen på dessa modeller :) jag beställde en org från arctic då gick den på 500kr, är det bara skit? är det fördraget på m800 -13? vars är lättast att sno ström ifrån?
Det är väl bara att montera enligt instuktionen. Det som är lite knepigt är att de två kablar/kontakt stift som ska flyttas från en kontakt till den nya. Sedan tycker jag kablaget var i kortaste laget.

Själva nödstoppet tycker jag fungerar bra.

Vad ska du ha ström till ?