Nån som vet?

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
Varför skotern vill dö när man ger full gas, innan motorn har kommit upp i 4200 varv! Efter 4200 varv går det hur bra som helst!

Vet någon???

Tack för svar.
 

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
Det konstiga är att den gick klockrent igår kväll! Jag kan inte begripa vad som är fel???
 

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
Tror ni att skotern tar skada om man kör, när man eventuellt har en ispropp??
 
N

Nilla

Sitter med en kolv från en lynx 670 i handen, som inte är allt för fin efter en trolig ispropp (är det enda som man kunde påvisa som orsak vatten i förgasaren.)
Så var försiktig. Det kostade några tusingar att laga.

Ps foderbyte plus kolv med tillhörande pakningsatser och byte av alla stefatätningar, inte kul för min kompis.
 
N

Nilla

Det har tydligen blivit ispropp i något munstycke och då får maskin inte tillräckligt med kylning och brännsle, känsligare än man tror...
 

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
Nu har jag iaf tagit in den i varmgarage och har stoppat en kupevärmare innan för huven..;D
 

SnakeMan1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
27
0
0
www.ss440.tk
Det finns en möjlighet till åxå....den har ja sett på flera skotrar som betett sig så....
Det är att tändningen sjunkit nån grad, pga avv tändplattan lossnat eller att nån ställt den fel...då blir det åxå samma "fel" som du beskrivit...
 

Carl

Aktiv medlem
1 jan 2000
86
0
6
Det kan vara att kompressionen är dålig.
Ta ett komp-test på båda cylindrarna o se om det stämmer! Eller så kan det vara att den får för mkt bensin av lågfartsmunstycket. se på stiften om de ser bra ut.