Några tjejer?

Ant_

Välkänd medlem
23 feb 2011
140
0
6
Ljusdal
Ja då försöker jag igen då. :bigsmile:

Finns det några tjejer här på forumet eller är det så tomt på den varan som det verkar?

Hoppas på att denna tråden kan få vara utan massa OT. :noworry:

Och hur är det med er grabbar som hänger här då, åker eller kör flickvänner/fruar/sambos nå?
 
Last edited:

Ant_

Välkänd medlem
23 feb 2011
140
0
6
Ljusdal
konstigt men två är ju dubbelt så bra som en. :) så hur kom du in på denna underbara vinteraktivitet då?
 

Ant_

Välkänd medlem
23 feb 2011
140
0
6
Ljusdal
hur är det med er grabbar som hänger här då, åker eller kör flickvänner/fruar/sambos nå?
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Frun åkte mycket tidigare, men har haft uppehåll under några år-dels pga småbarn, men även för ett ben som krånglat. Blir antagligen lite mer i år då vi har två maskiner igen. :)
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
hur är det med er grabbar som hänger här då, åker eller kör flickvänner/fruar/sambos nå?
Singel, så här finns det ingen flickvän/fru eller sambo som kör själv/åker med.
Men jag blir ändå av med skotern ibland när mina barn är ute och leker på isen.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Tanten har intresse men är då vi väntar barn i februari så blir det nog inte mycket i år. Hon har ingen egen heller men jag har ett par extra om hon vill med. Är väll även inne på skaffa en touring då vi blir totalt 4 i februari.
 

Diiniz

Medlem
4 apr 2011
16
0
1
Umeå, Sweden, Sweden
konstigt men två är ju dubbelt så bra som en. :) så hur kom du in på denna underbara vinteraktivitet då?
Jo, det tycker jag också!
Att jag i början har ett stort motorintresse spredsig till vinterhalvåret också (kortfattat). Sen har jag en pojkvän med kompisar och mina kompisar som är väldigt skoteråkande så det är väl bakgrunden! (och man får inte glömma att det är SJUKT kul också!! :D

Själv då? ;)
 

Ant_

Välkänd medlem
23 feb 2011
140
0
6
Ljusdal
Jo, det tycker jag också!
Att jag i början har ett stort motorintresse spredsig till vinterhalvåret också (kortfattat). Sen har jag en pojkvän med kompisar och mina kompisar som är väldigt skoteråkande så det är väl bakgrunden! (och man får inte glömma att det är SJUKT kul också!! :D

Själv då? ;)
Har tidigare inte åkt/kört något men när sambon införskaffade skoter (igen för hans del) vintern 09/10 så blev fick jag upp intresset till viss del, och efter att ha fått köpa min egen efter mina egna önskemål så är jag helt hooked! Det är ju superkul att ha något att göra tillsammans. Dessutom så finns det något att se fram emot till vintern också. De flesta andra klagar över snö och kyla och längtar efter sommaren året runt och själv uppskattar jag båda årstiderna på olika sätt. Vintern är för lång för att inte ha något att göra. ;)

Dock blev det lite väl lite åkande i fjol då vi fick tillökning i oktober 2010, men det ska tas igen i år då lillen kan vara hos sin mormor mer nu när han är äldre. :)

Så du skruvar utöver åkandet alltså? Eller är det mer motorintresse som i brukande av motordrivna fordon?
 

Diiniz

Medlem
4 apr 2011
16
0
1
Umeå, Sweden, Sweden
Okej! Jag känner väl ungefär samma för vintern och sommaren! Skulle aldrig byta bort NÅGON utav dem..!

Grattis får man väl säga då ;)

Jag vill skruva och sånt, men tyvärr har jag ganska lite tid då jag är engagerad i massa annat också! Men jag försöker skruva själv då det är både det och själva åkandet som jag gillar :)
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Tanten har intresse men är då vi väntar barn i februari så blir det nog inte mycket i år. Hon har ingen egen heller men jag har ett par extra om hon vill med. Är väll även inne på skaffa en touring då vi blir totalt 4 i februari.
Du klarar dig fint utan touring.
Vi har fem barn, och ingen av skotrarna kan väl anklagas för att vara speciellt utpräglade touringmaskiner precis...
Nytron har dock drag så man kan dra pulka. :)
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Du klarar dig fint utan touring.
Vi har fem barn, och ingen av skotrarna kan väl anklagas för att vara speciellt utpräglade touringmaskiner precis...
Nytron har dock drag så man kan dra pulka. :)
Jo jag har velat lite på detdär. Men de 2 maskinerna jag har går inte dra pulka med (har testat), men det blir för ryckigt och stödigt med dem. Och dessutom är morfar snart blind så mormor vill att jag köper ut hans maskin billigt (pantera 440 -98, 1 ägare, 350 mil).

Så de känns faktiskt lockande och lagom att ha ståendes tills de få gånger man väl skall använda den.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jag har det väldigt lättsamt måste jag säga, har en flickvän som inte stör sig på att jag åker i princip varje dag! Däremot vill hon ju följa med ibland ut och grilla och sådär och det brukar inte vara något problem.

Har tänkt många gånger att man skulle skaffat en skoter till henne med men känns så ovärt med försäkringar och skoterkort när det knappast skulle bli mer än 10 gånger om året hon kör. Men å andra sidan så har jag ingen lust att skjutsa så mycket på Pro:n heller! :/
 

Ant_

Välkänd medlem
23 feb 2011
140
0
6
Ljusdal
Jag har det väldigt lättsamt måste jag säga, har en flickvän som inte stör sig på att jag åker i princip varje dag! Däremot vill hon ju följa med ibland ut och grilla och sådär och det brukar inte vara något problem.

Har tänkt många gånger att man skulle skaffat en skoter till henne med men känns så ovärt med försäkringar och skoterkort när det knappast skulle bli mer än 10 gånger om året hon kör. Men å andra sidan så har jag ingen lust att skjutsa så mycket på Pro:n heller! :/
klart hon ska ha en egen. Sen kan man väl anpassa skotern efter intresse och plånbok också kanske. :) Är ju jättekul att ha något att göra tillsammans de där underbara vinterdagarna med -5, strålande sol och pudersnö upp till knäna. Det är kärlek det :-D
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Håller med ant_ .. klart att hon ska ha en egen.
Och köper man en lite äldre skoter så är det rätt billigt och fungerar utmärkt på lederna och kostar inte mycket alls i försäkring.
Jag betalar 1000:- om året i helförsäkring på min.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jo ni har rätt båda 2, tog upp det där med henne idag och hon verkar ju helt klart sugen på skoterkortet. Kanske får bli något sånt då! :) Vi pluggar båda distans så det finns ju väldigt mycket tid för åkning också.

Håller med ant_ .. klart att hon ska ha en egen.
Och köper man en lite äldre skoter så är det rätt billigt och fungerar utmärkt på lederna och kostar inte mycket alls i försäkring.
Jag betalar 1000:- om året i helförsäkring på min.
 

Vikström

Välkänd medlem
7 jun 2010
268
0
16
Umeå
Själv är ja kille men tjejen har snappat upp intresset så till jul blire en stor julklapp åt na :p

keep it up girls !