Några problem

Balata

Medlem
1 feb 2009
32
0
1
Har en SXR 700-00 (nyinköpt,min första Yamaha) som ibland (inte så ofta har hänt 3 gånger på de ca 5 mil jag kört hitills) efter gassläpp blöddrar och varvar ca:2000 max.Gasar man vill den dö.
Det släpper efter ca 10 sekunder om man juckar lite med gasen eller om man stänger av och startar om den. Kan det vara T.O.R.S eller vad det heter?

Handtagsvärmarna funkar inte,jag har inte mätt,undrar om det är nåt standard fel som man kan kolla först? Tumvärmaren funkar som fan iaf,blir för het nästan.

Likaså hastigmätaren,är det nåt drev under sekundären som brukar gå sönder,för mätaren funkar om jag kör med borrmaskin?

Sedan är det ett gnissel från variator sidan vid tomgång,satte på en helt ny rem men ljudet finns där iaf.Och den nya remmen stricker upp ca: 1.5 mm ovanför sekundären och det är väl inom toleranserna?

Tacksam för svar!

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
ja det är torsen som spökar.. kolla så du inte har gaswiren för sträckt.
om det gnisslar bör du nog ta o sruva isär skivorna så den ligger 0.5 över eller 0.5 under då är det nog borta sen.
Grattis för övrigt till en väldigt driftsäker skoter

Balata

Medlem
1 feb 2009
32
0
1
ja det är torsen som spökar.. kolla så du inte har gaswiren för sträckt.
om det gnisslar bör du nog ta o sruva isär skivorna så den ligger 0.5 över eller 0.5 under då är det nog borta sen.
Grattis för övrigt till en väldigt driftsäker skoter
Kanon,hoppas det är så enkelt,har slackat wiren,det var inget spel alls.
Har inte hunnit provkört än.
Ska testa skruva isär sekundären också,tack för hjälpen!