Några mek.frågor gällande CF7:a

Mazze

Välkänd medlem
17 jan 2009
198
0
6
Leksand/Hede/Arjeplog
Håller nu på med att skruva ihop det sista på min CF 7 -06 efter en längre tids genomgång och reparation. Det drog ut lite mer på tiden än jag hade tänkt vilket innebär att jag inte har dokumenterat så mycket som jag skulle önskat, behöver därför lite hjälp.

För det första, jag tog bort styret helt och hållet och kopplade därmed isär samtliga kablar och nu när de ska kopplas ihop så står jag och kliar mig i huvudet lite. Jag är van med bilvärlden där kontakter oftast bara passar ihop på ett sätt men så är inte fallet nu, därför skulle jag behöva ett kopplingsschema, en förklaring eller en bild på hur de ska kopplas ihop.
Finner inte heller någon logik i färgerna på kablarna, verkar ju byta färg till höger och vänster.

För det andra så plockade jag bort drivaxeln och som jag vill minnas det så satt det en liten låsbricka/låsring på "muttern" som håller bromsskivan (nr. 13 på bilden) men kan inte hitta på den och den syns ju inte på sprängskissen så jag undrar om jag har blandat ihop det med något annat och om inte, behövs den eller räcker det med lock-tite?



Till sist så måste jag även fylla på ny bromsvätska, har arctic någon egen eller vad är det annars för kvalitet?


MvH Magnus
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Elschema kan du ladda ner här (spara mål som) => http://www.mymowerparts.com/pdf/Arctic_Cat_ATV_Repair_and_Service_Manuals/arctic_cat_2000_thru_2009_atv_and_snowmobileSnow_Wiring_Diagrams__NOTE_LARGE_FILE_459mb.pdf

Enligt verkstadshandboken så sitter det inget låsbleck på muttern men det kan ju ha ändrats.
På de jag har sett så har en del av muttern vart knackad med ett körnslag för att sitta kvar.

Bromsvätska har dom kanske någon egen, Men jag skulle använt någon utav hög kvalité
 

Mazze

Välkänd medlem
17 jan 2009
198
0
6
Leksand/Hede/Arjeplog
Det är någonting som inte stämmer, förmodligen min förmåga att läsa kopplingsschema.

Blir ju tomma platser på de två kontakterna (röda ringar) och som jag kommer ihåg så var det inga tomma platser.

Det jag inte ser på kopplingsschemat är så som jag har kopplat på den andra bilden, men det går inte att koppla på så många sätt och jag är 98% på att just denna kontakt satt ihop så här.

Har jag missat något, eller tänkt heeeelt galet?


Dock så stör jag mig på att man inte drar ihop alla kablar från styret i ett enda kontaktstycke, men det kanske bara är jag.




 

Mazze

Välkänd medlem
17 jan 2009
198
0
6
Leksand/Hede/Arjeplog
Riktigt så kass menade jag inte att jag var på att läsa kopplingsschema, nog hittade jag på schemat vilka kontakter det gällde men fick ändå inte ihop det. :)

Upptäckte dock felet idag, så heeeeelt blåst var jag inte, jag har köpt en begagnad ljus- och "handtagsvärmarenhet" och jag märkte tydligen inte att kablarna till handtagsvärmarknappen var olika långa:



Med den "gamla" knappen på plats så var det enkelt att koppla ihop allt.