Någon som känner till Sälenområdet?

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Hej!

Sitter och kollar på att åka upp till Sälen veckan innan nyår men vet inte vad jag skall boka. Vill åka skoter en eller två dagar av resan.
-Vilket område skall man boka i för att ha tillgång till skoterleder direkt från boendet?
-Var hyr man maskin (touring och kanske pulka) om man inte tar med egen?
-Någon som rekommenderar andra områden?
-Vi åker som familj med två barn och hund från Stockholm, så det får inte vara för långt uppåt eller inåt landet.
Det gör inte så mycket om det är en bit att åka till skidbackar och det behöver inte vara en värstinganläggning.
 

jbo

Medlem
18 maj 2009
38
0
6
Sala
Hej.Jag kan också rekommendera Näsfjället. Lugnt och skönt, leden börjar utanför receptionen och skidåkningen är ok.

Mvh/Jocke
 

mr.summit

Välkänd medlem
12 jun 2009
210
0
18
Malung
Hej!

Sitter och kollar på att åka upp till Sälen veckan innan nyår men vet inte vad jag skall boka. Vill åka skoter en eller två dagar av resan.
-Vilket område skall man boka i för att ha tillgång till skoterleder direkt från boendet?
-Var hyr man maskin (touring och kanske pulka) om man inte tar med egen?
-Någon som rekommenderar andra områden?
-Vi åker som familj med två barn och hund från Stockholm, så det får inte vara för långt uppåt eller inåt landet.
Det gör inte så mycket om det är en bit att åka till skidbackar och det behöver inte vara en värstinganläggning.
PM mig dit telefon nummer så kan jag ringa dig, bor ca 7 mil från Sälen och åker både skoter och slalom där på vintrarna.
Får man fortfarande åka över fulufjället när om man åker upp till särna ifrån näsfjället?
Nej det får man inte, leden går nedanför fjället. Från Mörkret får man åka över fjället till Gördalen men endast efter leden.