Någon som fått sin Boondocker 800 än?

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Var och beställde lite krimskrams i Torsdags och då hade då min handlare inte fått någon annan information än att v. 49 fortförande gällde.

Det som fick mig lite brydd var att han sa att de korta maskinerna skulle ha kommit v. 48 (men dom hade inte kommit)

Positivt var att han hävdade att BRP/Lynx sagt att kundbeställda maskiner hade högsta prio (och några korta på kundbeställning hade dom nog inte i någon högre utsträckning i alla fall).

Jag hoppas iaf verkligen att den kommer nästa vecka - är så jävla inställd på det bara hoho...

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Hördes på min åf som att de skulle ramla in en hög på onsdag, så den som lever får se :p Återstår att se om man får med sej en hem sen också...

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
ok ingen som fått nån än då, vi får hoppas att dom kommer tidigt i veckan då för min freeride kom på tisdagen men ÅF fick papperen på den på fredagen, så de blir tajt om dom kommer på onsdag att få med sig nån hem samma vecka. Dom ska ju även monteras ihop.
Man vill ju få med polarn på tur till helgen så hoppas hoppas...

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Jag har inte hört ett ljud. Men min ÅF sa att han inte kommer våga ringa förrän den är klar för avhämtning :D

(Han vet inte att jag ändå inte har tid å hämta förrän på Fredag...) Ringer kanske imorrn o kollar om jag har tid...

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Hämtade min idag - ska stoppa dit SLP-skidorna i afton, kanske blir nån bild sen....

Jävla ball skoter tror jag!

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Har kört 16mil med min nu utan problem... Kollade remmen vid 7 mil å då såg den då ut som ny, glömde kolla efter senaste turen dock...

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Kollade idag, efter ca 20 mil så ser remmen ut som ny... Funderar dock på att byta till reservremmen, bara för att köra in den också, så man har en till som är färdig att gasa med, just in case...
Hur ligger bränsleförbrukningen för er? Efter en tur på 9mil, mestadels led, men lite spårande efter kraftlina samt kviströjning så hade han tagit ca 1,96, klart godkänt tycker jag me tanke på inkörning...
Sen, har ni behövt justera fjädrar/dämpare något? Tycker min känns mjuk, speciellt främre boggidämparen, men även bakre samt framdämparna skulle behöva justeras lite, så ska väl ta å testa lite i helgen om de hinns med... Har ännu inte justerat nåt, skulle spänna framfjädrarna igår, men vart fan inte klok på hur man bär sej åt...

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
har inte kollat sådär supernoga, men nog tror jag min vill ha en bit över 2l/mil, närmare 2,5l.

För min körning så har jag inget behov att spänna på dämperiet.

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Min tog 3/4 tank olja på 9 mil idag :s
ännu inkörning och höga varv mestadels i puder så vi får hoppas det lugnar ner sig snart :p .

vad dämparna gäller så måste jag nog också styva upp främre boggiedämparen , det blev lite för mkt skidtryck med PP .

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
en fråga bara, verkar lynx ha fixat remätandet? man har ju läst om freeride förarna som får byta rem var 10 onde mil