Någon som blivit av med en f7? titta hit!

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Den dära blev ja erbjuden att köpa delar till bra priser. Men aldrig att jag köper några delar som misstänkts vara stulna.
hur kan du misstänka att det är stulet?
om jag hittar nån billig motordel så köper jag nog det,
fast handkar det om chassiet och har inga papper så är jag tveksam till det då, men säger ägaren att chassienumret är kvar och jag kan ju kolla upp det. men inte då det är bortslipat.

men alla andra delar kan man väl köpa utan att någon kan lista ut varifrån det är.

det är så svårt att åka dit för häleri när det handlar om delarna...

alltså ni bör ju skaffa liksom lite bevis att det är stulet och inte räcker det med ett annons..

jag skulle ju egenligen inte köpa stulna grejer men jag vet ju inte varifrån grejerna egenligen är.. så inte går jag och tänker att "om dynan är stulen" det går inte. bara jag får en dyna billigt då är man väl nöjd.

onödigt att tjaffsa om det här. RING polisen om ni misstänker nåt så får dom reda upp det. inte eran uppgift. utan i skrämmer bort dom med era inlägg.. har ni tänkt på det att han/hon kanske brukar läsa dessa inlägg..

nåja nu har ni nåt att tänka på ;)
 

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
Re: Sv: Någon som blivit av med en f7? titta hit!

Haha.. sa att jag skulle polis anmäla han:p hyaha att polisen kmr spåra hans ip:p så tog han bort dom:p HAHAHAHHA

om du hade varit lite smart hade du pratat med killen om att köpa delar, kollat upp om det fanns papper på skotern osv, hade det inte funnits det hade du kontaktat polisen och inte börjat som nån 12 åring och hota killen, det kanske fanns en chans att någon som saknar sin f7a kunde fått tillbaka grejerna, men den chansen försvann ju helt nu;S
 

Gården

Välkänd medlem
23 nov 2006
510
0
16
Bollnäs
hur kan du misstänka att det är stulet?
om jag hittar nån billig motordel så köper jag nog det,
fast handkar det om chassiet och har inga papper så är jag tveksam till det då, men säger ägaren att chassienumret är kvar och jag kan ju kolla upp det. men inte då det är bortslipat.

men alla andra delar kan man väl köpa utan att någon kan lista ut varifrån det är.

det är så svårt att åka dit för häleri när det handlar om delarna...

alltså ni bör ju skaffa liksom lite bevis att det är stulet och inte räcker det med ett annons..

jag skulle ju egenligen inte köpa stulna grejer men jag vet ju inte varifrån grejerna egenligen är.. så inte går jag och tänker att "om dynan är stulen" det går inte. bara jag får en dyna billigt då är man väl nöjd.

onödigt att tjaffsa om det här. RING polisen om ni misstänker nåt så får dom reda upp det. inte eran uppgift. utan i skrämmer bort dom med era inlägg.. har ni tänkt på det att han/hon kanske brukar läsa dessa inlägg..

nåja nu har ni nåt att tänka på ;)
Tycker du att det var dumt att lägga upp detta i en tråd så skit i å skriv. Synd att inte du har blivit av med en f7. Det var meningen som hjälp ifall nån blivit av med sin
 

Dawn!

Välkänd medlem
16 dec 2007
184
0
6
kiruna
Sv: Re: Sv: Någon som blivit av med en f7? titta hit!

om du hade varit lite smart hade du pratat med killen om att köpa delar, kollat upp om det fanns papper på skotern osv, hade det inte funnits det hade du kontaktat polisen och inte börjat som nån 12 åring och hota killen, det kanske fanns en chans att någon som saknar sin f7a kunde fått tillbaka grejerna, men den chansen försvann ju helt nu;S
Frågade ju han.. sa att ajg är sugen på att bytta skoter....mot hans f7.. han hade inge papper.. anonym person.. så svarade han jag har inte kvar den.....
frågade jag på delarna han sålde,.. svarade han aldrig på.. skrev jag sen att jag kmr polis anmäla han.. för stulna saker.. ca 2 min efter är annonserna borta:p haha
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Tycker du att det var dumt att lägga upp detta i en tråd så skit i å skriv. Synd att inte du har blivit av med en f7. Det var meningen som hjälp ifall nån blivit av med sin
för min del är det ju så att jag skulle inte köpa en f7:a heller så..

nämen ni skrämmer ju upp folk när ni skriver sådär.
TROR ni att ni på detta sätt får tag i tjuvarna? näe utan skrämmer bort dem.
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Sv: Re: Sv: Någon som blivit av med en f7? titta hit!

Frågade ju han.. sa att ajg är sugen på att bytta skoter....mot hans f7.. han hade inge papper.. anonym person.. så svarade han jag har inte kvar den.....
frågade jag på delarna han sålde,.. svarade han aldrig på.. skrev jag sen att jag kmr polis anmäla han.. för stulna saker.. ca 2 min efter är annonserna borta:p haha
Som här oxå. nå tror ni nu att ni får tag i killen nu då? NEJ!
ni gör helt fel.. det är det här som är så korkat.
vadå hur ska du polisanmäla han?
ip-nummer? lite långsökt.

jag tror nog att det är mest ungar som skriver här..
 

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Blocket.se kan se vilket IP som har lagt in annonsen, man borde kunna se vars han gjorde det i från och kan få tag på killen den vägen.
 

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
Re: Sv: Re: Sv: Någon som blivit av med en f7? titta hit!

Frågade ju han.. sa att ajg är sugen på att bytta skoter....mot hans f7.. han hade inge papper.. anonym person.. så svarade han jag har inte kvar den.....
frågade jag på delarna han sålde,.. svarade han aldrig på.. skrev jag sen att jag kmr polis anmäla han.. för stulna saker.. ca 2 min efter är annonserna borta:p haha
men skriv det från början då ^^,
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Blocket.se kan se vilket IP som har lagt in annonsen, man borde kunna se vars han gjorde det i från och kan få tag på killen den vägen.
jo det kan man ju se. men är det så att killen har gjort det hemma, eller på allmänplats? nå inte är det som på csi, ni kanske har tittat lite för mkt på tv?
 

nilss0n

Medlem
8 okt 2006
36
0
1
Härnösand
'tycker att folk är lite väl fjantiga som ska försöka vara som nå ***** csi här, sluta ta allt för givet om att allt är stulet? finns ju folk som är billig å sälja delar finns dom som är svindyr, så om en kille som snott en skoter å säljer delarna för överpris så har han ett slags alibi där då ? nä sluta lek nu å kör lite skoter, ossså spåra ip dit å ip hit, är väl inte så självklart att man får reda på vem det är av ipn heller, sen om det äär en datakunnig snubbe så kan han ju "fejk" nicka sin ip också så det där med ip är nog ingen idé, Over and out
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
'tycker att folk är lite väl fjantiga som ska försöka vara som nå ***** csi här, sluta ta allt för givet om att allt är stulet? finns ju folk som är billig å sälja delar finns dom som är svindyr, så om en kille som snott en skoter å säljer delarna för överpris så har han ett slags alibi där då ? nä sluta lek nu å kör lite skoter, ossså spåra ip dit å ip hit, är väl inte så självklart att man får reda på vem det är av ipn heller, sen om det äär en datakunnig snubbe så kan han ju "fejk" nicka sin ip också så det där med ip är nog ingen idé, Over and out
precis..
 

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
'tycker att folk är lite väl fjantiga som ska försöka vara som nå ***** csi här, sluta ta allt för givet om att allt är stulet? finns ju folk som är billig å sälja delar finns dom som är svindyr, så om en kille som snott en skoter å säljer delarna för överpris så har han ett slags alibi där då ? nä sluta lek nu å kör lite skoter, ossså spåra ip dit å ip hit, är väl inte så självklart att man får reda på vem det är av ipn heller, sen om det äär en datakunnig snubbe så kan han ju "fejk" nicka sin ip också så det där med ip är nog ingen idé, Over and out
Tvärtom , det är bra att folk avslöjar tjuvar och även dom som säljer begagnat under mystiska former. Att inte vilja sätta ut sitt namn etc brukar tyda på att man inte vill stå för kvaliten på grejerna.
 

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
Tvärtom , det är bra att folk avslöjar tjuvar och även dom som säljer begagnat under mystiska former. Att inte vilja sätta ut sitt namn etc brukar tyda på att man inte vill stå för kvaliten på grejerna.
är du helt ***** dum i huvvet`??? ni avslöjar ju för helt fel personer.. idiot.
 
'tycker att folk är lite väl fjantiga som ska försöka vara som nå ***** csi här, sluta ta allt för givet om att allt är stulet? finns ju folk som är billig å sälja delar finns dom som är svindyr, så om en kille som snott en skoter å säljer delarna för överpris så har han ett slags alibi där då ? nä sluta lek nu å kör lite skoter, ossså spåra ip dit å ip hit, är väl inte så självklart att man får reda på vem det är av ipn heller, sen om det äär en datakunnig snubbe så kan han ju "fejk" nicka sin ip också så det där med ip är nog ingen idé, Over and out
Ja Word där! Kanske lite onödig tråd? Visst bra att man försöker hjälpa drabbat folk, men här som sagt hängs det ut allt möjlig just nu. Kan tillägga att jag själv köpte en cylinder på blocket i mitten av "sesongen" och hade jag suttit och intalat mig själv om att den varit stulen så hade skotern stått obrukbar i garaget än! Det blir lite av en chansning, men i mitt fall var det inget som tydde på att grejjerna skulle ha varit stulna.