Någon mer som har skotern isärplockad?

warniee

Välkänd medlem
17 nov 2008
248
0
16
Wenjad
Hallå på er.
Nån mer som inte fått ihop skotern inför vintern?

Sj så e motorn riven i väntan på kolvar
Ny dyna håller på att tillverkas
Hitta en liten spricka i chassit som ska svetsas
Å sen e de lite småpill också

Men snart så ska de väl bara va å dra i snöret hoppas jag iaf.
MEN VAR FAN HÅLLER SNÖN HUS!!!????
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
jag har nyss fått ihop min motor efter totalt renovering. :p Men först sa dom att jag skulle få tillbaka veven tidigast i december så då hade jag inte fått ihop den än. Men börjar det inte bli dax att fixa din nu?

edit: btw är det edgen du håller på med? är det en 01? :p
 

warniee

Välkänd medlem
17 nov 2008
248
0
16
Wenjad
jag har nyss fått ihop min motor efter totalt renovering. :p Men först sa dom att jag skulle få tillbaka veven tidigast i december så då hade jag inte fått ihop den än. Men börjar det inte bli dax att fixa din nu?

edit: btw är det edgen du håller på med? är det en 01? :p

Gött gött.. Jo men jag har inte fått nå kolvar än skulle komma i mitten av december å man tycker ju att det är mitten av december nu snar så dom borde väl komma snart.
Å kommer dom inte snart å de blir snö kastar jag i dom gamla igen för de va int nå fel på dom. Dom hade nog gått den här vintern å men för å vara på den säkra sidan va de väl lika bra å byta.

Jopp de e gammel Edgen 01a :eek:hwell: Skulle väl ha bytt upp sig till den här vintern men den får gå den här å..

Hade du tur å fick tag på SLP pipor i orsa?.. ringde på dom skom skulle passa min men då va dom sålda:bawling:
 

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
16
Bjästa/ Örnsköldsvik
Min ligger i molekyler också. Motorn på arbetsbänken och resten utspritt över garagegolvet...

Matta och lite andra gosaker är på väg. Längtar som tusan nu. :frusty:
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Gött gött.. Jo men jag har inte fått nå kolvar än skulle komma i mitten av december å man tycker ju att det är mitten av december nu snar så dom borde väl komma snart.
Å kommer dom inte snart å de blir snö kastar jag i dom gamla igen för de va int nå fel på dom. Dom hade nog gått den här vintern å men för å vara på den säkra sidan va de väl lika bra å byta.

Jopp de e gammel Edgen 01a :eek:hwell: Skulle väl ha bytt upp sig till den här vintern men den får gå den här å..

Hade du tur å fick tag på SLP pipor i orsa?.. ringde på dom skom skulle passa min men då va dom sålda:bawling:
Ok restat på duells gissar jag? :p För jag fick vänta bra länge på grejjer därifrån jag också och alla kolvar verkar vara restad där. Ehh vänta på dom det är bäst och roligare med fräsha grejjer i.

Jo jag gissa på att det va en 01 eftersom du sa att du hade en spricka i chassie eftersom dom är lite klenare i chassie än 02 och framåt.

Ja jag hade turen och få tag på dom 3000:- :) Och nu går den som ett skott. Men dom jag köpte va till 700-800 så jag kan inte ha köpt dom du tänkte på :p
 

froomelom

Välkänd medlem
1 sept 2008
342
1
16
lule
jo jag har min sxr rätts så nerplockad.. det ända som är kvar på den är motorn. ska byta boggie, matta, drivaxellager, förlänga den.. så man sittteer bara å väntar på att boggie fan ska komma..
 

Bergmann

Välkänd medlem
18 aug 2008
566
0
16
Ånge, Sweden
Håller på att få iordning min nu! byt matta,slides,kolvar,byggt om dynan,borra några små sprickor och håller på att byga en pakethållare till soppa dunk nu. och väntar nu på mina variatorer som ja lämnat in på renovering! men känns inte som man behöver skynda sig allt för mycket då det ligger 5cm snö bara!
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Min står med motorn bredvid den med, har lite småfix att göra på den innan jag tänker montera motor osv. Vill ha allt riktigt gjort på en gång.
Siktar på att åka framåt julhelgen :)
 

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
just för tillfället är den i hop skruvad men ja tog och beställde lite delar i går så de blir till att skruva med den igen för 5-6 gången sen i sommras=).
vet ej om de är nån sjukdom man lider av=) ja brukar riva ner skotern lite nu och då bara för att kolla läget att allt ser bra ut och byta till lite roligare saker imellan åt.
 

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
just för tillfället är den i hop skruvad men ja tog och beställde lite delar i går så de blir till att skruva med den igen för 5-6 gången sen i sommras=).
vet ej om de är nån sjukdom man lider av=) ja brukar riva ner skotern lite nu och då bara för att kolla läget att allt ser bra ut och byta till lite roligare saker imellan åt.

Då är vi två ;)
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Jajjemen. Det är lika bra den står i delar nu när det är så lite snö. Annars hinner jag väl slira upp mattan till det kommer mer snö.
 

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Har en kompis Rmk 800 Vertical escape -03 i små bitar i garaget nu! Ska byta "balken" fram i chassit på den. Mkt jobb.
Drygast är att borra ut alla nitar:nuts:

Har som fått isär det mesta nu!
Men men, bara delarna kommer så blir det till att sätta ihop den!


//Ronny
 

mathiasf

Välkänd medlem
5 mar 2008
410
0
16
Luleå
ja motorn är isärplockad och väntar på nya kolvar och fett till vevaxeln, boggien bortplockat och snart sätter jag nog kapen i fotstegen för en breddning och förstärkning :)
 

warniee

Välkänd medlem
17 nov 2008
248
0
16
Wenjad
Ok restat på duells gissar jag? :p För jag fick vänta bra länge på grejjer därifrån jag också och alla kolvar verkar vara restad där. Ehh vänta på dom det är bäst och roligare med fräsha grejjer i.

Jo jag gissa på att det va en 01 eftersom du sa att du hade en spricka i chassie eftersom dom är lite klenare i chassie än 02 och framåt.

Ja jag hade turen och få tag på dom 3000:- :) Och nu går den som ett skott. Men dom jag köpte va till 700-800 så jag kan inte ha köpt dom du tänkte på :p
Japp så ligger de till restat var ordet. jao men man kan ju köra tills man får nya å bytra då. ångrar att jag rev motorn innan jag beställt..

Ja dom e ju de. Anledningen till att de har spruckit lite typ en spricka på 3cm är att dom har haft för korta nitar när dom nitade chassit.

Ja va ju kalasbilligt för helt nya grejor.. han hade ju till 600å så de va dom jag ringde på.. men sålt:(
 

Erib

Välkänd medlem
30 okt 2008
1.430
1
16
Orsa
Japp så ligger de till restat var ordet. jao men man kan ju köra tills man får nya å bytra då. ångrar att jag rev motorn innan jag beställt..

Ja dom e ju de. Anledningen till att de har spruckit lite typ en spricka på 3cm är att dom har haft för korta nitar när dom nitade chassit.

Ja va ju kalasbilligt för helt nya grejor.. han hade ju till 600å så de va dom jag ringde på.. men sålt:(
nackdelen med att göra så är juh att du lär ha nya cylinderfotspackningar helst då..

Jaha ja det tur du fixar det i tid iaf då :)

Ja det kan man verkligen säga och det vart suveränt ljud :) Inte så högt som alla slutburksnissar har heller. Synd att du missa det då för det lär nog vara svårt att få tag på nya grejer så billigt igen. Om det ens går :p
 

warniee

Välkänd medlem
17 nov 2008
248
0
16
Wenjad
nackdelen med att göra så är juh att du lär ha nya cylinderfotspackningar helst då..

Jaha ja det tur du fixar det i tid iaf då :)

Ja det kan man verkligen säga och det vart suveränt ljud :) Inte så högt som alla slutburksnissar har heller. Synd att du missa det då för det lär nog vara svårt att få tag på nya grejer så billigt igen. Om det ens går :p
Jo de lär den ju göra men det finns ju folk som gör packningar varje dag:lol:

Ja de va tur att jag såg de nu annars hade de nog lätt spruckit mer.

Kan tänka mig de du lär ju vara helnajs:beer: .. Nä de va nog första å sista gången det inträffade..