Någon mer än jag, som råkat ut för terroriserande köpare?

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Sålde en skoterdel på en viss annons sida i veckan.
Skulle skicka den med bussgods. Men han som köpte den mejla och sms:a säkert 40 ggr efter affären var klar (överdriver EJ).
Där han undrade över allt mellan himmel och jord,
och måste ha fått för sig att jag var messias och hade svar på allt!!

Så fruktanvärt irriterande när man väl har en ledig dag från jobbet och det kl 07.30 piper till i telefonen, SMS från personen i fråga.
Och han vill Absolut INGENTING vettigt, men ändå ska han kontakta mig!

Nu undrar jag om detta är vanligt fenomen när man skall sälja något?
Att det finns desperata folk som väldigt gärna vill bli "bästa kompis" med en och håller på, på detta vis?:hmmmm:

Isf måste man börja skriva i annonsen att sådana personer undanbedes!
 

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Ja men jag måste ju svara när han frågar saker som rör köpet! Man måste ju vara lite seriös!
Har även testat och inte svarat FLERA ggr, men vad händer då, jo då kommer det nya sms och nya sms!
:eek:
 

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Haha bit dig i tummen och svara inte på dom heller... ja menar om du sålt sakerna å dom fungerar å han pratar om annat... då äre ju bara å dissa, han förstår nog fort att du inte vill ha han som vän =)

/F
 

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Hehe jaa men det var under denna tiden saken var under leverans han höll på som värst! Och då vill man ju bete sig som man är seriös=)
Men nu när han fått den, hoppas jag han lugnar ner sig!

Men till frågan igen, är detta vanligt att folk beter sig på detta viset?:hmmmm2:
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Om du nu känner att du vill svara så skicka bara tillbaka att han får ringa upp dig istället, ett 5 minuters samtal ersätter lätt 50st sms. Och törs han inte ringa så är problemet löst :)

Sen har du säkert en liten knapp på telefonen som används andeles för lite, jag menar avstängningsknappen - då slipper man bli störd.
 

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Hehe ja min flickvän tycker oxå jag ska stänga av den mer=)
Men då är ju problemet att min arbetsgivare kan ringa på sent på kvällen eller väldigt tidigt på morgonen så jag är mer eller mindre tvungen att ha på den!:cool:
 

ronyaldo

Välkänd medlem
20 nov 2007
788
0
16
Sverige
Ja jag förstår inte, har dom inget liv eller inga kompisar?
Eller är folk bara allmänt "PÅ"
Blir iaf hädanefter att skriva i annonsen att man ej söker någon livskamrat!=)
 

GeK

Välkänd medlem
1 jan 2000
593
3
18
Stockholm, kör i norra dalarna
Ja men jag måste ju svara när han frågar saker som rör köpet! Man måste ju vara lite seriös!
Har även testat och inte svarat FLERA ggr, men vad händer då, jo då kommer det nya sms och nya sms!
:eek:
Pröva ett vuxet grepp, svara hövligt att du har svarat på allt du kan och inte vill ha några fler kontakter och han i fortsättningen inte kommer få något svar.