närmaste snön från sundsvall??

Johhha

Välkänd medlem
26 dec 2011
318
1
16
Sundsvall
Står med ny skoter och måste få köra. Behöver bara en led me allt däröver är bonus!

kan tänka mig åka en bit..

Finns nån snö på s1an från naggen och innåt?
Bredsjön?
Hassela?
....?

Eller måste hag till vemdalen för att ha körbart?
 

Johhha

Välkänd medlem
26 dec 2011
318
1
16
Sundsvall
Målet är ju en dagstur men kanske får ställa in mig på övernattning..
Fasen har svårt att trolla fram tid nu.. finns iinnggeeenn körbar led eller skog i närhet svall? Får vara betonghårt...
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Området kring Bredsjön, Viksjö, Laxsjön osv går det fortfarande bra att åka led. 1 timme knappt från Sundsvall. Går bra att parkera vid leden både i Viksjö och Bredsjön.

Det är ju inget Scandibeast före förstås men det kom tydligen lite kylsnö lör-sön.
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
Kanon får prova lite ledkörning då.. kanske nån slänt man kan skråa i med :/
Var där och körde för 14 dar sen, det närmaste vi kom skråkörning var några djupa diken på en oplogad skogsbilväg så hoppas inte för mycket. Men lederna var jättefina. Vi åkte från Bredsjön över Rigåsen till Laxsjön. Det ska vara skapligt med snö norr om Viksjö mot Habborn också men så långt åkte vi inte. Parkerar du i Viksjö är det bara att välja håll och chansa ;)

http://kartor.eniro.se/m/rM1P3
 

Johhha

Välkänd medlem
26 dec 2011
318
1
16
Sundsvall
tack så himla mycket för info. får leta reda på lite tjockt lingonris för flufftjänslan kanske..

Ser ut som att det skall snäa 15cm på fredag i bredsjön enl smhi. lär väl bli regn istället...
 

widetrak

Välkänd medlem
12 nov 2007
1.141
10
38
Kovland
tack så himla mycket för info. får leta reda på lite tjockt lingonris för flufftjänslan kanske..

Ser ut som att det skall snäa 15cm på fredag i bredsjön enl smhi. lär väl bli regn istället...
Området ligger rätt högt så det är nog goda snöchanser! Prognos på 15 cm ytterligare på måndag. Lämna gärna en rapport!
 
Last edited:

Johhha

Välkänd medlem
26 dec 2011
318
1
16
Sundsvall
Det gör jag om vi åker dit.. verkar dock vara risk för regn på söndag. Åker kanske till fjällen ist.

Ingen som vet av något annat område som skulle kunna funka?
 

Johhha

Välkänd medlem
26 dec 2011
318
1
16
Sundsvall
Nån som har koll på om det snöat någonstans? är själv i tänndalen UTAN min skoter och här finns det mycket snö om än inte löst, är ett 0-30cm mjukt skickt beroende på vart man är då det snöat drygt 10cm igår med vind.
 

Johhha

Välkänd medlem
26 dec 2011
318
1
16
Sundsvall
Det blev bredsjön och körning norrut därifrån. Var fint på lederna med 15cm nysnö. Körde 9mil och är sjukt nöjd med nyskotern. Snöade hela dagen men det var lötsnö när i kom tillbaka ner till bredsjön, bättre uppåt rigåsen.

Sorry jolpa vi trode inte vi skulle åka igår då det såg ut att bli regn.