När släpps Yamahas 2012:års nyheter/modeller?

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
jepp finns det någon exakt tid punkt som dom släpps?

tror dock att det bara det kommer ut BNG som dom säger på andra sidan sjön.
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
+1! känns som att om yamaha inte kommer ut med nått nytt nästa år så är dom körd.
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Det känns som om de ser till att finslipa befintligt produktutbud framför att lansera icke färdiga produkter... glöm inte att när de väl släpper något så är det väldigt få barnsjukdomar. Olika filosofi och de sålde då allt de tog in till Sverige i år i alla fall. Lite som Arctic med sin M-serie.

Det kan ju visa sig vara ett klokt val, alla väljer inte ny skoter efter att det skall vara "nytt" - många vill att det skall vara "bra".
 

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Det känns som om de ser till att finslipa befintligt produktutbud framför att lansera icke färdiga produkter... glöm inte att när de väl släpper något så är det väldigt få barnsjukdomar. Olika filosofi och de sålde då allt de tog in till Sverige i år i alla fall. Lite som Arctic med sin M-serie.

Det kan ju visa sig vara ett klokt val, alla väljer inte ny skoter efter att det skall vara "nytt" - många vill att det skall vara "bra".
Sant, så sant!
 

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Vad är ni ute efter på skotrarna då?
Det ända jag hoppades på var styrservo till nytro och touringskotrarna/viking.
Mer utvall av maskiner gör det ju bara till mer krångel... räcker med phazer/nytro/apex steget enligt mig
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
nja hade faktiskt hoppats på nånting mellan phazer å nytro. sånt stort kliv från en liten 500cc till en 1049cc......och när man ska köpa en ny skoter så vill man ju inte köpa samma skoter som man köpte 4 år tidigare.
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Ang. Nytro MTX
Mattan är en bytt till den hårdare verkar det som
Fjärdringsvägen bak är en cm längre
Spårvidden är 25mm bredare
De nya skidrona är på plats
Totallängden på skotern är 64mm kortare

Jag hade gärna sett en större tank på Nytron, samt en bättre vinkel på styret.
Men jag är nöjd, bättre att fortsätta ett år till på detta chassi som håller.