När skär min Phazer turbo?

ola

Välkänd medlem
1 jan 2000
222
0
16
Haj!

Det verkar som att många phazers med turbo verkar skära!? Vad är problemet? Körde min Phazer-turbo cirka 100mil utan några problem förra vintern. Är det många som kör med för högt laddtryck, eller varför skär dom?

Ni som kör Phazer-turbo vad har ni gjort på transmissions sidan? Har Heavy-Hitters vikter i primären typ 61 grammare. Annars har jag inte gjort något mer. Funderar på att dreva ner den två kugg och kanske byta primär-fjäder! Någon som gjort något kul och bra på transmissons sidan? Skall montera en 38 ripsaw, har kört orginal 25mm med mycket spinn:mmph:
 

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Förstår inte riktigt varför alla tror att dom går sönder pga av turbo. de som händer med phazermotorerna är att cylinderloppen blir oval längst upp mot decket och de är pga av spikningar som orsakas av tex dålig kvalite på soppan lr förhögt laddtryck, och dom flesta som får problem med detta är dom som inte kör kompsänkt. De märks när detta händer svårstartad och går dåligt när dom blir varm. För att förhindra detta så kan man sätta i stålfoder, hjälpte en polare med en turbophazer förra vintern med just detta som gått 600-700mil (kommer inte ihåg exakt) med turbo med ett laddtryck mer än det rekommenderade.
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
vad kostar turbo? är svinsugen men som sagt orolig att den ska gå sönder :O
 

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
finns begagnade på blocket då å då från 10k å uppåt sen behöver man lite variator prylar kanske nån mätare..
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
nu var ju detta inte min tråd osv, men har inte tänkt göra det i år pga, nöjd atm, garanti kvar, och inte råd. :)
 
J

Jona$

Nu är jag inte så insatt med mcx turbo just på phazer men på apex skär det inte ihop om montering gjorts korrekt och man har lite koll. Sitter ofta på ty och där finns det folk som kört mer med turbon på en säsong än vad vi gör sammanlagt dom närmsta årena.

My 5 cents!