Efter att ha spenderat större delen av helgen i att läsa trådar om alla olika 440-motorer som finns är jag ärligt talat matt.
Alla lovordar 440, men oftast är det bara deras underbara chassin som tål mängder med stryk och aldrig ger vika!
Och så kommer det...I VARJE TRÅD....den där som skriver "köp en 600 eller 800 istället, 440 skär bara"
Personligen tror jag att det är handhavande fel i 9 fall av 10.
En 440 KRÄVER mer kärlek än vad 6-7-800 gör. Det är väl något vi alla skoterintresserade vet?
Jag menar, det plockas ut nästan lika mycket effekt ur en 440 som i en 600.
Det är ju givet att dom motorerna tuktas mer.
Så, era erfarenheter av 440 tack.
Är det så att de skär, eller har ni med det underhåll den kräver, fått eran 440 att gå som ett spjut och hållit under tiden ni haft den?
Är denna myt sanning? Eller kan vi här på forumet konstatera att det mest bara är bullshit?
Tack för svar.
Alla lovordar 440, men oftast är det bara deras underbara chassin som tål mängder med stryk och aldrig ger vika!
Och så kommer det...I VARJE TRÅD....den där som skriver "köp en 600 eller 800 istället, 440 skär bara"
Personligen tror jag att det är handhavande fel i 9 fall av 10.
En 440 KRÄVER mer kärlek än vad 6-7-800 gör. Det är väl något vi alla skoterintresserade vet?
Jag menar, det plockas ut nästan lika mycket effekt ur en 440 som i en 600.
Det är ju givet att dom motorerna tuktas mer.
Så, era erfarenheter av 440 tack.
Är det så att de skär, eller har ni med det underhåll den kräver, fått eran 440 att gå som ett spjut och hållit under tiden ni haft den?
Är denna myt sanning? Eller kan vi här på forumet konstatera att det mest bara är bullshit?
Tack för svar.