Mystisk switch rmk assault 2012?

Aryey79

Medlem
7 jan 2021
13
1
3
45
Mora
Hej!

Köpte nyligen en assault 2012 och då jag är hyggligt ny på skoter har jag inte riktigt hunnit sätta mig in i allt det tekniska...
Iaf så sitter det en switch på styret(se bild) som helt uppenbart inte är oem och jag kan inte riktigt lista ut vad den gör.
Jag har redan frågat tidigare ägaren och han hade ingen aning.
Skotern är ganska kittad men jag tror switchen har att göra med boondocker boxen som är monterad pga annan topp och pipa.
/är till för?

Om någon vänlig själ även kunde berätta vilken lampa jag skall ha till strålkastaren vore jag tacksam då en verkar gett upp?

/Roger
 

Attachments

Aryey79

Medlem
7 jan 2021
13
1
3
45
Mora
Fick tag i första ägaren och det är tydligen en bränsleswitch som direkt ger mer bränsle om man behöver lite extra kräm.
Moderator kan ta bort tråden om dom vill.
Undrar fortfarande om lampan.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.643
802
113
Kramfors
Jag kan inte hålla mig från att varna dig för 11-12 Polaris 800 cylindrar. Om du inte vet det redan så har de en inbyggd bomb utan tidtagarur som briserar hela motorn närsom. Problemet är för tunna cylinderkjolar helt enkelt, de smäller av närsom men kan hålla över 400 mil ocks men många hart spruckit vid 300 mil. 2013 så fixade Polaris detta med feta cylinderkjolar så man kan uppdat dem med 13 och nyare cylindrar. Enda jobbiga är att man måste slipa ur i övre motorhalvan för de grövre cylindrarna. Men som sagt de finns dem som gått rel långt utan problem också. Enda motåtgärd som kan förlänga livet på kjolarna är mycket tvåtaktolja för de dämpar kolvklapper som tar sönder kjolarna. Se till att den drar 2% olja från separattanken och kör minst 0,5 gärna 1% olja i soppatanken också. Jag kör så även fast jag har en 13 och en 15 polaris 800a. Ursäkta att jag grusade ditt nyköp men de är bättre att veta om det än att stå med byxorna nerdragen och tom börs senare :)
 
Reactions: Aryey79

Aryey79

Medlem
7 jan 2021
13
1
3
45
Mora
Är medveten om att de haft en del problem med modellen men den här har iaf fixkit och nya kolvar så förhoppningsvis slipper jag haveri i första taget.
Tack för tipset dock!
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.643
802
113
Kramfors
Är medveten om att de haft en del problem med modellen men den här har iaf fixkit och nya kolvar så förhoppningsvis slipper jag haveri i första taget.
Tack för tipset dock!
Perfekt att de va fixkiktt de hjälper nog en hel del mot klapprande kolvar som tar ut kjolarna. Kör mycket olja också så kan den hålla riktigt bra. Fixkitt på 13- är de oklart om de är någon fördel alls med men 11-12 kan de rädda kjolarna "tror jag"
 
Reactions: Aryey79

Aryey79

Medlem
7 jan 2021
13
1
3
45
Mora
Perfekt att de va fixkiktt de hjälper nog en hel del mot klapprande kolvar som tar ut kjolarna. Kör mycket olja också så kan den hålla riktigt bra. Fixkitt på 13- är de oklart om de är någon fördel alls med men 11-12 kan de rädda kjolarna "tror jag"
Nu kände jag igen dig...
Du har samma nick som på SH precis som jag:)