mxzx 440

Hansen

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
Jag har tänkt köpa en mxzx 440 00a Hur e den som skoter? hur mycket soppa drar den? försäkring? nått som brukar krångla?
 

x

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
RE%3A mxzx 440

En 440X tar inte mer än en 6-700 om man kör som folk mellan 1,5 - 4 liter milen beroende på hur man kör. Det enda jag har emot en 440 är att dom är väldigt kinkiga på bestyckningen.Många tändstift går det innan man hittar rätt.
 
H

hmsfdgf

RE: RE%3A mxzx 440

Beror det inte på hur skotern är bestyckad hur ofta man behöver byta kolv?
Vissa säger i alla fall at man bara behöver byta kolv om de har varit cross körda för de mixtrar ju ganska mycket för att få den att gå bättre. Men original justeringarna säger de at de inte behöver bytas kolv på så ofta
 
?

..

RE: RE%3A mxzx 440

Vad menar ni med att "Dom flesta Xarna är crosskörda" tycker ni det är negativt ?
isf borde ni tänka om, en crosskörd skoter är nog det bästa man kan köpa, för dom renoverar direkt. så fort en dämpare fuktar eller börjar jävlas så byts den eller renoveras den! allt är inställt perfekt. till ex dämpare för dom som vill hoppa, bestyckning för dom som vill köra trottlarna i taket på leden..
TÄNK OM!
 
4

440

RE: RE%3A mxzx 440

det är mycket bättre att köpa en välunderhållen tävlings körd 440 än en hårt ledkörd standard skoter....en standard skoter är inte en hälften så hållbar som en 440......
 

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
RE: RE%3A mxzx 440

dom drar väl kring 2,5-3 liter
om dom rapplar mycket vet jag inte..
jag har fått känslan av att deras motorer är väldigt känsliga! syftar på att sura ner sig och käka tändstift!


 

elachon

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
Boden Sverige
RE: RE%3A mxzx 440

Joo att cross förarna renoverar skotrarna mycke de vet väl vem som helst.. men nackdelen med cross körda skotrar är ju inte motorn lr nå sånt.. de e ju boggie, Chassi och framvagn.. Som vid ordentliga hopp och konstiga landningar fått sig några rejäla smällar som kan ha orsakat sprickor och veck å snea stag Mm.. De e sånt man måsste kolla jävligt noga!!

Ski-Doo
Theres nothing like it
 

Dave

Välkänd medlem
1 jan 2000
104
0
6
Sveg Sverige
Jag håller med om att en crosskörd INTE är ett minus för dom servas HELA tiden..! Men jag tror att ett lite problem kan vara kolv byte stupiett.. Men med rätt inställningar så går dom kanon..!! Bra köp.!
 
J

JagLuktarGott

alltså, det där med kolvbyte tycker ja är mest en massa bullshit..
på min lynx 440 racing -00a som har gått 330 mil är det inte bytta kolvar på vad ja vet, och den går som tusan fortfarande!
Och kolvarna som sitter i håller nog i 100mil till åtminstone.

Så oroa dej inte för kolvbyte i första taget! :) iaf inte om du köper likadan skoter som mig.
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
alltså, det där med kolvbyte tycker ja är mest en massa bullshit..
på min lynx 440 racing -00a som har gått 330 mil är det inte bytta kolvar på vad ja vet, och den går som tusan fortfarande!
Och kolvarna som sitter i håller nog i 100mil till åtminstone.

Så oroa dej inte för kolvbyte i första taget! :) iaf inte om du köper likadan skoter som mig.
Fint att du ger honom köpråd så här 3.5 år (!) i efterhand.
 
J

JagLuktarGott

oj, såg inte att tråden var så gammal! hahah! :D
Kan hända, men efter 330 så funkar den fortfarande kanon för mej! :)