mxz440x

Mach Z

Välkänd medlem
1 jan 2000
190
0
6
Funderar på att köpa en sån.
Är det lika mycket strul med
dom som man får höra.
Ja menar att om man sköter
om den efter alla principer
skall det väl inte vara nåt problem.
Tänkte sälja mach z.an å prova
i alla fall!!!
 
A

a

jag har inga egna erfarenheter, men killen här ibyn hade bara sin i 1 säsong eftersom som den bara ville skära hela tiden. och sen var det visst problem när han åkte upp till fjälls, för den var väldigt känslig på förgasar inställningarna.

 
F

Fan of Ski-doo

Har ägt en MXZ 440 X. Körde ca 200 mil utan att röra en enda skruv. Kolla bara så att kolvarna är bytta, i så fall är det bara att köpa. Ett tips inför en fjällresa är att gå ner en storlek i munstycken då är det inga problem. För övrigt är det en väldigt rolig skoter att köra. Väldigt lätt och går bra för att vara en 440, kör lika med en SRX 600 till 100 km/h.

 
A

a

jag hade en srx 600 och jag körde lika med en sxr 500 upp till ca 110 också, men det är klart det mesta hänger ju på mattan
 
A

a

känner mig skapligt nykter idag, och ja vi åkte lika till 100-110km/h därefter hängde jag av sxren
 

Mach Z

Välkänd medlem
1 jan 2000
190
0
6
Tillbaka till ämnet,är det en skoter
att satsa på om man vill leka?
Hur är fjädringen fram och bak?
 
J

Johan Larsson

RE: mxz440x (98)

Framfjädringen e fin "klickdämpare"(4läges)

Bakfjädringen har som nån vis man sagt en gång Big Jump capacity. alltså ganska hårda.


har aldrig haft ett genomslag i hela mitt liv

Annars tycker jag 98an en väldans fin skoter.

ps.iofs så har ju nyare mxzxor "klick" dämpare bak men jag vet tyvärr inte vilken årsmodell.ds
----------------------
Snöfordon:Mxzx 440 -98
 

Mach Z

Välkänd medlem
1 jan 2000
190
0
6
RE: mxz440x (98)

Då får det bli en sån!
Nån som vill ha min mach z -97 ???
 

Mach Z

Välkänd medlem
1 jan 2000
190
0
6
RE: mxz440x (98)

Är det fördel att köra en sån
på 98 oktan + booster???
 
S

Snart Skoter

RE: mxz440x (98)

Det finns ju Polaris XCR 440 SP också. En fin skoter... köpte en sån för en vecka sedan, en -96:a. Idag har jag tvättat och putsat hela dagen.
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
RE: mxz440x (98)

det är juh lite skillnad på en mach Z:a och en 440x, men det ska inte vara mycket rappel bara man sköter och är lite lkunnig på motorer.. en skoter med så pass lite cylindervolym på mycket effekt kräver att den är perfekt i motor och variator så att den går bra... men det vet du redan, lycka till med ditt köp och syna skotern noga... 440:s kan ha varit väldigt hårt körda och ibland finns lite veck på chassien och så...