MXZ X 600sdi 2008

R

RevMan

är oljetanken fylld? Givaren sitter i bakkant på tanken. en svart plastbit som är instucken från höger, kolla så den sitter där och är inkopplad.

this_is_me

Välkänd medlem
17 sept 2009
172
0
6
Bygdeå
min brukar varna för lite olja trots att jag har över 1/3 kvar i tanken, dom brukar vara lite "felinställda" vet inte hur man fixar utan jag ba kör :D bättre att fylla på för tidigt än för sent. men lyser den trots att du har helt fullt så är det ju mindre bra.

Jockewi

Välkänd medlem
13 aug 2009
126
0
6
Sundsvall
Snabb fråga, va lös med mätarhuset i samband med att jag monterade styrhöjare och såg att det var en kontakt som inte hade någon motkontakt. Jag letade å letade men hittade ingen så jag antar att det ska vara en över? kontakten ifråga var ganska liten och hade en gul gummitätning runt om sig btw.

Ölander

Medlem
23 nov 2010
16
0
1
Sverige
Okej, min började också lysa när det var lite mer än halva. Jävligt dryggt att se dendär röda lampan i ögonvrån.
Har fyllt på nu och då är den släck och får hoppas att den fortsätter med det.

Jag har lika på min med kabeln, vet inte om det ska vara så men jag har inte märkt nå konstigt. :D

Robbbb

Välkänd medlem
10 mar 2006
356
0
16
övik
Se till att behållaren är full innan varje gång ni åker ut, inte bra att åka runt med halvfull behållare om man gillar att göra långa res :p

Ölander

Medlem
23 nov 2010
16
0
1
Sverige
Hej, mina handtagsvärmare är ut funktion. Tänkte höra om någon vet vart säkringarna sitter på en xp renegade 600 sdi från -08, tänkte att jag skulle titta där först innan jag felsöker något annat.

Test005

Välkänd medlem
20 aug 2008
256
0
16
Hoj!
Vad kan man begära för de här MXZ'orna nu?

Vill sälja min som är utrustad med vita pp skidor, vita handguards, drag + förstärkta bakbågen samt Styrhöjjare.
Min har endast gått 175mil, servad vid 50. och spinner som en katt =)

test005@hotmail.com

Attachments

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Orkar inte göra en ny tråd.. vad uppskattar ni en xrs -07 600sdi ca 600mil i normal skick till?

Test005

Välkänd medlem
20 aug 2008
256
0
16
help?

Hoj!
Vad kan man begära för de här MXZ'orna nu?

Vill sälja min som är utrustad med vita pp skidor, vita handguards, drag + förstärkta bakbågen samt Styrhöjjare.
Min har endast gått 175mil, servad vid 50. och spinner som en katt =)

test005@hotmail.com

Jockewi

Välkänd medlem
13 aug 2009
126
0
6
Sundsvall
Bytte rem idag och när jag Monterat den nya så går den av sig själv på tomgången, måste jag justera sekundären och isåfall hur? Remmen är en 383, både den gamla å den nya! Vad/ hur ska jag göra?

AnimaL

Välkänd medlem
18 apr 2005
1.020
2
16
50
Umeå - Yttersjö
Den nya remmen är bredare och hamnar lägre upp på sekundaren, kolla denna justering med jämna mellanrum ju mer remmen slits!

Det sitter 2 st insexskruvar (stavning?) längst ut på sekundären med en 10mm mutter på baksidan.

Lossa muttrarna och skruva ut skruvarna (det är innerskivans utgångsläge du justerar!!) och testa!!

(mattan ska i upplyft läge rotera sakta och kan lätt! stoppas med handen!)

Din rem ligger lite för högt så du ska skruva ut skruvarna lite så att skivorna säras lite och remmen hamnar längre ner mellan skivorna.

Hoppas du fattar vad jag menar! :D Lycka till!

Braak

Välkänd medlem
24 okt 2010
194
0
6
Skellefteå
Nån som äger en sån här som har remproblem? Har kört min nu i ca 40 mil lämnade in den på service för 30 mil sen å då blev det en ny 383:a monterad å den small igår... Dvs 30 mil på en ny rem varav dom första 20 milen va lugn ledkörning. enbart dom sista 10 va lite stygg lössnökörning med mest fullgas... men ska det verkligen vara så??

Ska ringa åf imorrn å höra vad han tror men skulle vilja ha lite feedback från andra sdi-åkare oxå...

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
linjera motor säger jag bara. SDI motorerna brukar inte smälla remmar..kring 100mil brukar man komma iaf..

4 nov 2012
8
0
1
Umeå
vad är det för spårvidd på den? lästa i att samma skoter fast renegade hade 123cm i spårvidd. är det svårt att burka med den när det är lite hårdare före eller upp för en backe? är den trögstyrd??