Mxz x 440 -99

Calle

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
Har en sån på gång men undrar om de är nåt å ha.
Den är körd 150 mil av en 55 årig gubbe.
Han ska ha 30 papp.
 
M

myrven

bara att slå till.... 150 mil är ju ganska lite, och du kommer nog inte att hitta en annan för det priset.... jag skulle inte ha tvekat en sekund...:)
 

x

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
En 99'as Mxz 440X för 30 tusen tycker jag är ett bra pris. Jag har själv haft en som jag var helnöjd med det är kanske ingen sjöracer men vem vill ha det...Det är ett mycket bra chassie och bra boggie. Två saker att tänka på när man köper en 440 oftast så är dom crosskörda men det är väl inget fel med det det är ju bara att kolla upp skotern ordentlig och sen så är den crosskörd så är ju priset därefter. Det andra är att oftast det som sitter på 440'in -99 siter som original på 00'orna (om ens det) så du får egentligen en årsmodell nyare skoter på köpet.....
 

x

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
Kolla på http://www.motorhuset.com -99 440 X för 55000.......
 

eriksson

Medlem
1 jan 2000
36
0
1
Om inte du köper gör jag det:)
maila hans telenummer om du ids:)

u98006482@telia.com

Föresten, vars finns skotern??
 

zr800_01

Medlem
1 jan 2000
28
0
1
Gällivare
skotern är alltså 4år gammal, det betyder att gubben var 51 när han köpte den (om han köpte den ny).
Tycker att det låter långsökt att en gubbe på 51bast går å köper en 440x....
Den är ju som gjord för hård ledkörning och för crossen...
Att den sen bara har gått 150mil på fyra år ska du vara skeptisk mot.

Men va vet jag...kan ju vara en riktig racergubbe som hoppa sönder ryggen efter 150 vilda mil...:)
 
M

myrven

kom bara att tänka på en rolig sak.... om han bor i finland.... hur blir det då med att regga in den i sverige.... det kanske är lätt... men jag har ingen aning.... och för det andra så är kursen på skotrar betydlig lägre.... har varit inne och kollat på finska skoter sidor.... hittade typ 20-30 skotrar jag villle ha. p.g.a. att dom var billiga..... men man kanske inte behöver regga in dom när man hämtar dom från finland.... vad vet jag.....:)
 

Martin1

Rookie sledder
1 jan 2000
16
0
1
Det är inte dyrt att regga dom i sverige. Buller testet är dyrast tror jag. Men en ca 5000 kr tror jag att det kostar.