[Uppdaterat: Senast editerat den 11-Feb-04 kl 05:36 PM (CET) av 2stroke (moderator)]Bestyckningstrubbel !!
Har en MXZ-X 440 , 1997.
Jag har märkt att den är väligt känslig på bestyckningen och tänkte därför lära mig lite mer om det..
För det första har jag märkt att jag har olika bestyckning på förgasarna. Ena huvudmunstycket är 250 och det andra 260. Jag har hört att det ska vara så och att det har med magneten som inducerar strömmarna till elsystemet att göra eller nåt sånt. Stämmer det eller? Och vilken ska isåfall vara vars?
Sedan så ska jag dra till fjällen å köra sen i vår och tänkte höra vilka munstycken ni tror blir bra. Som jag sa kör jag på 250/260 nu... Om jag har förstått detta rätt ska jag köra med mindre munstycken för att kompensera den tunna luften.
Kommer det att räcka med 220,230 eller måste jag gå ner längre.
Min sista fundering har med temperaturen att göra. Hur ska man ändra bestyckningen efter tempen?? Min nuvarande funkar bäst i -5 eller kallare.. är det varmare än så känner man tydligt en effektförlust.
Tack på förhand...
Har en MXZ-X 440 , 1997.
Jag har märkt att den är väligt känslig på bestyckningen och tänkte därför lära mig lite mer om det..
För det första har jag märkt att jag har olika bestyckning på förgasarna. Ena huvudmunstycket är 250 och det andra 260. Jag har hört att det ska vara så och att det har med magneten som inducerar strömmarna till elsystemet att göra eller nåt sånt. Stämmer det eller? Och vilken ska isåfall vara vars?
Sedan så ska jag dra till fjällen å köra sen i vår och tänkte höra vilka munstycken ni tror blir bra. Som jag sa kör jag på 250/260 nu... Om jag har förstått detta rätt ska jag köra med mindre munstycken för att kompensera den tunna luften.
Kommer det att räcka med 220,230 eller måste jag gå ner längre.
Min sista fundering har med temperaturen att göra. Hur ska man ändra bestyckningen efter tempen?? Min nuvarande funkar bäst i -5 eller kallare.. är det varmare än så känner man tydligt en effektförlust.
Tack på förhand...