MXZ vs Renegade

Henrik.E

Välkänd medlem
5 dec 2006
234
0
16
Dalarna
Är det stor skillnad mellan en kort rev mot en Renegade om man ska köra fort efter led? Igentligen borde man ju köra snabbare med en kort rev men kollar man på senaste testet i snowmobile of the year så hade ju renegaden 800x både bättre bantid och bättre betyg på ledegenskaper än vad x-rs 800 hade.
Ska beställa en ny REV-XP men har svårt att bestämma om jag ska ha en MXZ 800 eller en Renegade 800. Kör kanske 70% led och resten lek/friåkning.
Kom med för och nackdelar ni som har kört båda modellerna.
 

Luvisen

Välkänd medlem
5 sept 2005
334
0
16
Överkalix
jag hade tagit en Renegade och jag kör typ 70%led resten utanför och det är värt att ha en lite längre maskin för "utanförleden" åkning.
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Reven utan några problem! Kort, riktig maskin för leden, kanske inget precis i djupsnön, tål en hel del. ursnygg med lite små få moddningar.
 

Racer_M

Aktiv medlem
5 dec 2007
68
0
6
Sundsvall
Är det stor skillnad mellan en kort rev mot en Renegade om man ska köra fort efter led? Igentligen borde man ju köra snabbare med en kort rev men kollar man på senaste testet i snowmobile of the year så hade ju renegaden 800x både bättre bantid och bättre betyg på ledegenskaper än vad x-rs 800 hade.
Ska beställa en ny REV-XP men har svårt att bestämma om jag ska ha en MXZ 800 eller en Renegade 800. Kör kanske 70% led och resten lek/friåkning.
Kom med för och nackdelar ni som har kört båda modellerna.
Skulle köpa en renegade först men föll för den mer smäckra och ultralätta mxz'an med 44'as matta.. En kort är ju roligare helt klart, click dubbeldyna på det så får man med familjen :rock:
 

sjoons

Medlem
24 aug 2009
34
0
1
Orsa
Jag gillar kortare och lättare maskiner ;) lite mer match och mer res (44mm kamz) roligare att leka med helt klart.
Men om du vill vara säker utanför spåret och ändå ha en helt okej led skoter så köper du ju en Renegade!