Mxz vägrar starta.

Emppu

Välkänd medlem
10 feb 2009
474
0
16
Norrbotten, Övertorneå Kommun.
Dom gamla stiften kanske byttes utav en anledning ;)

Och jo, även fast det ger gnista så betyder inte det att dom funkar, gnistan kan tex gå fel väg till tex sidan istället för ''brygga''.

Mina stift gav fin gnista men det funkade endå inte, stoppade i nya stift och gick igång på första draget, och varför böka? Nya stift kostar 50spänn styck och dom kommer endå pajja någon gång så det är bra att ha extra med sig utifall att det inte är felet.

Nej för vi böt dem för att de inte var alldeles riktiga stift, de var för en vanlig mxz 500 -03 och jag har en mxz 500 adrenaline -03 :dizzy: lite konstigt att de hade stift för båda xD Så de gamla har fungerat finfint också innan så det är något annat fel, och orkar inte börja skruva själv i kylan utan värmegarage så vi förde den till en mekaniker i finland :D

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
973
0
16
32
Plats
Såvitt jag vet så är det väl bara dämpningen som skiljer..? Eller har jag missuppfattat?

Emppu

Välkänd medlem
10 feb 2009
474
0
16
Norrbotten, Övertorneå Kommun.
HAHAHA, mekanikern som servade den hade inte tryckt in förgasarna långt nog när han böt insugsgummina, och han hade satt klämmorna för dom alldeles för hårt så båda hade spruckit/gått av igen och var nära att skära, jävlar vilken tur man hade :) DET VART INTE TÄNDSTIFTEN!!! ;)