mxz sdi 600ho -04 Problem

nofearfor

Medlem
11 feb 2010
48
0
1
Hej!
Den har gått 360mil
Har ett skumt fel på skotern! Den går bra på tomgång men när jag ska dra i väg så blöddrar den och går dåligt misständer. men då runt 6000rpm så går den hur fint som helst och på fullgas så är den som förut...

har kollat batteritet och det är ok kollat rave portarna och rengjort. bytt avgas temp givare men ingen skillnad kollat luftburksgivaren ok..

skulle gärna få några tips!!!

nazer

Medlem
14 dec 2010
26
0
1
Har samma fel på min går skit å misständer runt tomgång men på fullt går den bra och efter att släppa och sakta in och där på dra på fullt igen så misständer den. När man kollar stiften så får den för mycket soppa på ena cyllen men mitt batteri är helt slut så ska byta det imorgon i hopp om att den ska gå rent igen

stene

Aktiv medlem
15 jan 2010
89
1
8
Visst går den bara på en burk? Provat andra stift? Att ett stift är blött är förmodligen för att den inte tänder på den cylindern. Tändhatten kan även släppa från kabeln. Kollat detta?

nofearfor

Medlem
11 feb 2010
48
0
1
Visst går den bara på en burk? Provat andra stift? Att ett stift är blött är förmodligen för att den inte tänder på den cylindern. Tändhatten kan även släppa från kabeln. Kollat detta?
har bytt stift.. tre gånger.... men samma fel återstår..

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
36
Fåker
Om du inte hittar felet så kan det vara läge att lämna in skotern å låta dom lösa problemet. Låter inte bra. Kollat att alla slangar osv sitter som dom skall och är hela? Kollat alla givare osv?

nofearfor

Medlem
11 feb 2010
48
0
1
Om du inte hittar felet så kan det vara läge att lämna in skotern å låta dom lösa problemet. Låter inte bra. Kollat att alla slangar osv sitter som dom skall och är hela? Kollat alla givare osv?
Har kollat allt... känns som det är dax för en renovering av skotern.. men det konstiga är att den går hur bra som helst över 6000rpm då är den som vanligt! har nu byt batteri och stift idag... men lika dan... så det blir nog att riva den

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
36
Fåker
Har kollat allt... känns som det är dax för en renovering av skotern.. men det konstiga är att den går hur bra som helst över 6000rpm då är den som vanligt! har nu byt batteri och stift idag... men lika dan... så det blir nog att riva den
Om skotern har gått 340 mil och det är dax för renovering är det nåt som gått väldigt fel. Min maskin har gått lite över 500 mil och fungerar kanon maskinellt. Polarns 04 rev sdi har gått 810 mil utan problem. Vi ska renovera våra i sommar men det måste vara något fatalt fel.

nofearfor

Medlem
11 feb 2010
48
0
1
Om skotern har gått 340 mil och det är dax för renovering är det nåt som gått väldigt fel. Min maskin har gått lite över 500 mil och fungerar kanon maskinellt. Polarns 04 rev sdi har gått 810 mil utan problem. Vi ska renovera våra i sommar men det måste vara något fatalt fel.
Jo det känns som så... har en polare jag med och den 08s summit har gått 960 något och han har inte repa sin än....
Men rycker jag tändhatarna en och en så stannar skoter... men måste ha och göra med nått tändsystem

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
36
Fåker
Jo det känns som så... har en polare jag med och den 08s summit har gått 960 något och han har inte repa sin än....
Men rycker jag tändhatarna en och en så stannar skoter... men måste ha och göra med nått tändsystem
har du testat med andra tändhattar och andra tändkablar? Dom kan spöka specielt på äldre bilar.

plastjanne

Medlem
8 jan 2011
34
0
1
sandviken
Den där går ju uppenbart bara på en burk, prova plocka av en tändhatt åt gången så ser du vilken burk som är död, har du ett blött stift skulle jag rekomendera att kolla gnistan på den burken, sen är det bara att arbeta sig bakåt, tändhatt tändkabel och så vidare, hoppas du hittar felet, lägg ut svar vad det var om "när" du får ordning på den!

nofearfor

Medlem
11 feb 2010
48
0
1
Fick ju bort att den går på en burk men nu varvar den ju inte som den ska... börjar tro att spridarna har gått sönder eller nå..... för nu går den som den ska på tomgång men inte på högre varvar.. och misständer på runt 7000rpm

Det som var fel på den var reedsen..

nazer

Medlem
14 dec 2010
26
0
1
Hej,
Har en likadan och med samma symtom, det var spridarna på höger sida som inte funkade. Kollade tändning, byte kablar, hattar, stift +stift osv.osv. Köpte ett spridar rack från skrot sedan gick den perfekt igen.
mvh
Bengt/Åland