Mxz rev 600 - 2003 tar mycket soppa

ReGgY93

Ny medlem
18 dec 2010
4
0
1
Hej, har ett problem med min skoter. Den tar väldigt mycket soppa vid blandad körning. räknande nu under våren att den slukar omkring 5 liter/milen. Tycker de är märkligt att den tar så mycket. Om det kan hjälpa så är det en Ski-doo mxz rev 600 -2003. Någon här som också varit med om detta problem ?

nedlles

Aktiv medlem
16 mar 2010
64
0
6
Är den på något sätt trimmad eller nått så är det helt fullt normalt att den drar 5 liter milen... Skoter är en dyr hobby :)

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
hade samma "problem" när jag ägde en rev 600 förgasare
4,5-5L konstant

JANI V

Aktiv medlem
13 dec 2010
92
0
6
Finland
vist kan de va fel på skotern dåligt inställda variatorer. och sliten motor. då tar den säkert 4-5l milen (puddersnö)
på cross banan märks det bra vilka skotrar som är dåligt inställda jag har en lynx r-evo 440 -05 portat vevhus och cylindrar och bra inställd i variatorerna förgasare går mycket bra tog ca 6-7 liter på 15 varv nästan gasen i botten hela tiden . en annan kille kom dit hadde en rev440 -06 renoverad motor men inget gjort åt förgasare och variatorer och de gick 10-12 liter och han körde snigel fart jämfört med mej han va 12år. ja tror inte hälst han körde 15varv. reven har powerjet så de skulle dom ta bort

ReGgY93

Ny medlem
18 dec 2010
4
0
1
Den är helt orginal. Köpte den från ett par som bor i Haparanda nära havet och har använt den i skärgårdsmiljö. Själv bor jag i Kiruna och det kanske är skillnad på luften här så man kanske måste justera den lite. Tycker inte en så pass ''ny'' skoter ska ta så mycket. Flera andra med likadan skoter hr ju inte samma problem.

SuperAdam

Välkänd medlem
1 dec 2007
156
0
6
Skellefteå
hur ser stiften ut? ser dom mkt mörka/svarta/sotiga ut så kan det vara idé att kolla förgaseriet, choke som kärvar el dyl. 5 liter milen låter lite mycket om det inte är full mutter hela tiden