mxz 670

bonkasen

Aktiv medlem
9 feb 2010
60
0
6
timrå
är mxz 670 en bra skoter är den hållbar och går den bra i lös snö och vad toppar den ungefär ?? funderar på att köpa en mxz :hmmmm:

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
en mxz är en väldigt rpisvärd maskin. 670:in ska visst gå välldigt hårt, en kompis har en sån. men även enduro, rave är minst lika bra om inte lite bättre. dom har bättre boggie och fjädring och chassiet är riktigt stadigt, dom kallas för järnhästen men dom är inte så tunga.

bonkasen

Aktiv medlem
9 feb 2010
60
0
6
timrå
en mxz är en väldigt rpisvärd maskin. 670:in ska visst gå välldigt hårt, en kompis har en sån. men även enduro, rave är minst lika bra om inte lite bättre. dom har bättre boggie och fjädring och chassiet är riktigt stadigt, dom kallas för järnhästen men dom är inte så tunga.
tackar tackar för svaret :D

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
99'ans HO har ca 128-130hp och 670'in hänger med dagens 800'or och är en riktigt slitstark motor...

men boggien/dämparna är inte den bästa, de finns bättre i den prisklassen/årmod, tex Lynx Enduro...
men samtidigt är Ski Doo'ns boggie lite högre än Lynx'arnas, men de märker man bara på sidan av spåret...

och den är lite smal mellan skidorna så den kan vara lite vinglig efter leden i början men
efter du har lärt dig skotern så går den bra...

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
99'ans HO har ca 128-130hp och 670'in hänger med dagens 800'or och är en riktigt slitstark motor...

men boggien/dämparna är inte den bästa, de finns bättre i den prisklassen/årmod, tex Lynx Enduro...
men samtidigt är Ski Doo'ns boggie lite högre än Lynx'arnas, men de märker man bara på sidan av spåret...

och den är lite smal mellan skidorna så den kan vara lite vinglig efter leden i början men
efter du har lärt dig skotern så går den bra...
Du e duktig på använda sökfunktionen ( :

670 är den motorn jag gillar mest av RV motorerna.

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
Jag ägde en mxz 670 98 för ett par år sedan, smiskade polarnas 700or lätt.
Bytte till en 32as fullblocks matta direkt efter inköp och den tuggade faktiskt på hyffsat bra i pudret så länge man hade någonlunda fart.

Det ända jag störde mig på var dom snuskigt veka fotstegen och skidoos rackliga magnapull.

En prissvärd skoter, skulle välja 670in före alla 700or i samma prisklass!

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Kan bara instämma i att 670:n är en potent och slitstark motor. De är tyvärr ganska tröga att dra igång vid kallt väder vilket gör att magnapullen rasar titt som tätt. Tror jag bytte lilla fjädern plus div annat godis i mag. minst tio gånger på min.

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Håller med krappen och Malgomaj, min magnapull har hållit snart 1 år vilket måste vara ett rekord på 670 motorn...fast host jag drog av startsnöret igår istället :blink:. Fotstegen är veka och förstärkning är ett måste! Jag pillade dit en 38mm matta på den och ärligt talat så går mxz 670 ruggigt bra utanför leden också, framvagnen fungerar ypperligt med dock så är boggin en aning jobbig med sina "kickbacks" vid låga farter men tuktar man på ordentligt så blir boggin mycket trevligare (S&M boggi?). Ja 670 motorn är som många säger helt otrolig, effekten kommer redan vid låga varv och tvekar aldrig upp till 7800rpm. Provade igår att köra ett litet oseriöst race mot en E-tec 600 igår och efteråt så sa han ( :hahaha:jag hade inget fäste så jag gav upp) :becky:.

ski-doo_670

Medlem
14 feb 2010
32
1
1
Trångsviken
Hur länge magnapullerna håller beror väl lite på hur man rycker om jag har fattat det rätt, eller? Om man låter klackarna greppa innan man drar så bör de hålla längre. Men det är ju klart... man kan ju ha helt fel också...

svartakatten

Välkänd medlem
27 sept 2004
257
1
18
Luleå
Hur länge magnapullerna håller beror väl lite på hur man rycker om jag har fattat det rätt, eller? Om man låter klackarna greppa innan man drar så bör de hålla längre. Men det är ju klart... man kan ju ha helt fel också...
Håller helt klart med. Har ryckt i startsnöret på 582,583 och 670 otaliga år och aldrig haft problem med magnapullen(förutom när svänghjulet lossnade :) ). 582an har nu gått över 1600mil. Låt klacken greppa innan man rycker så håller de fint.

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Att säga att magnapullen är en lysande konstruktion på 670 är som att säga att världen är platt :nuts: men självklart så måste man låta klacken ta i innan man sliter. Problemet jag hade i början var att klackarna gick sönder var tredje drag innan jag kom på problemet, det klammer som håller fast själva startanordningen är alldeles för vek och hela magnapullen rörde sig. Jag förstärkte den (usel konstruktion varför klammer överhuvudtaget?) och nu har det hållit sedan dess. Det gör inte saken bättre att 670 motorn är rätt tungdragen.

muotkas

Välkänd medlem
2 jan 2007
1.462
0
36
Kiruna
angående magnapullen såhar jag aldrig haft problem med den..
men det är ju som hellboy skriver man ska dra i snöret tills det tar emot och sen dra igång den..

670:n kan vara riktigt trög startad