mxz 600 varvtal

N

N_w

hej, nu undrar jag hur mycket min skoter ska varva? enligt fabriken, i original utförandet? /mvh Jonatan

N

N_w

Har du handboken?
Det står garanterat där, gör det till min skoter i alla fall. :)
För visst menar du varvtalet där du har toppeffekten?
alltså jag menar att varvtalet den ska ha då man ger full gas så ska den gå upp i ett visst varvtal då ser man så att variatorerna funkar som de ska, varvtalet brukar stå på variatorn men gör det inte på min TRA :S? om ni förstår nu, vad jag är ute efter? MVH

N

N_w

Du har maxeffekt på 8000 RPM! Sätt på mätaren så att den varvar typ 8050-8150 så kommer det bli MUMMA! :D
ursäkta men vad menar du med att sätta på mätaren så den varvar 8050-8150? tack så mkt för svar

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Jag menar såhär:

Din skoter har max effekt vid 8000 RPM

Din varvräknare visar oftast för LITE varv.. dvs om den visar 8000 rpm på mätaren så kanske motorn varvar 7800..

Så du kan ställa in på din primärvariator så skotern varvar ca 8050-8150 på din varvräknare, DÅ varvar den kring 8000 RPM!

Vet du hur man ändrar maxvarv på din primär?

/F

N

N_w

Jag menar såhär:

Din skoter har max effekt vid 8000 RPM

Din varvräknare visar oftast för LITE varv.. dvs om den visar 8000 rpm på mätaren så kanske motorn varvar 7800..

Så du kan ställa in på din primärvariator så skotern varvar ca 8050-8150 på din varvräknare, DÅ varvar den kring 8000 RPM!

Vet du hur man ändrar maxvarv på din primär?

/F

jaha misstänkte de dära:), ja man ställer vell om ramperna? till högre siffra men hur mycket mer varvar den mellan varje snäpp? mvh

N

N_w

Okej, och vad varvar skotern enligt tachen? (mätaren)

/F

har inte kollat än. tänkte om jag köper ett cudney racing variator kit kommer den varva annars då? och sen undrar jag om det är något att ha alltså cudney blir de stor skillnad?