Mxz 600 -99

D

Dope

Hej! Har sålt gamla skotern nu och ska ha en ny. Funderar mellan MXZ600-99 och en SX700-97. Tänkte bara höra lite åsikter om maskinerna. Egenskaper, ekonomi (försäkring, bränsle) mm. Vet att SX700:an är känd för att vara bränslesnål.

Priset är ju några tusen högre på MXZ:an med det kanske är värt att lägga det på den, det känns på nåt sätt som att det är en modernare maskin.. =P

(Har kollat skoterbanken ifall någon tänkte föreslå det)

E

Ej medlem/Inloggad

Jag tycker du ska gå på Mxz:an för att det är lite som du säger att den är lite mer "modern" och två år nyare.. Sen tycker jag att den är mycket snyggare, sen så går den bättre i snö och på vatten än vad Yamman gör.. Själv åkte jag Yamaha förra säsongen så detta är inte nått märkesfanatiker som bara säger Ski-Doo (har aldrig ägt en ens) utan jag tycker att det är en mer komplett skoter och är definitivt värd dom kronor extre som det gäller.. Utan att tveka så skulle jag köpa Mxz:an.. Tror inte det skiljer så mycket i bränsle eller försäkring heller.. Hoppas du blöir nöjd vilken du än köper.!//**

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
38
Umeå
Egentligen spelar inte SX700 och MXZ 600 i samma klass, Yamman är slädledsracer och MXZ:n lekledsracer om någon förstår symboliken. Det är rätt så olika skotrar. MXZ:an är nyare, bättre men bra mycket dyrare. Ski-Doos MXZ-serie har grymt bra andrahandsvärde och många får än idag 45-47 lax för dem..
Hittar du en sådan till rätt pris ska du slå till om du gillar lite tuffare leder samt hopp och vill ha en skoter med relativt god snögång.

E

Ej medlem/Inloggad

skulle aldrig ta en sx framför en mxz...kanske om man bara ska ligga på isen och pressa men sx har inget i snön att göra...finns inte enda Mxz som går så dåligt i snön som sx...och då menar jag allt från 380f till 800ho...hoppas du får en bra vinter iaf