mxz 600 -99 bra skoter

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
Är mxz 600 -99 en bra skoter? Toppfart och acc är det bra?

Valet står mellan en bigpipe x -99 och en sådan mxz...

vilket tycker ni skulle vara bästa valet??


 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
[Uppdaterat: Senast editerat den 23-Aug-03 kl 01:32 PM (CET)]Jag skulle defintivt välja lynxen, fjädring i hög kvalitet.
 

sxr

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
KÖP MXZ:AN. DEN ÄR,SNÅLARE -LÄTTARE-SNYGGARE-MER LÄTT SÅLD.DEN KANN VA LITE TIPPIGG ORGINAL MEN KÖP STYVARE FJÄDRAR & TA BORT K- HÄMMARNA SÅ ÄR DET BARA GASA PÅ SÅ DET RYKER!
 

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
Hur är toppfarten på den??? är den tillräckligt rapp?

Den är ju snyggare än big pipen ,men den är ju lite vassare...
 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Jag skulle inte vilja köra den mxz:an om du tar bort krängen, man tar inte bort vitala delar som bistår till väghållning på en ledskoter. haha, tänk dig att försöka hålla lite fart över whoppisarna i en kurva... lol
 
J

jonathan

den väger iaf mindre än lynxen...+ att den är snygare bränslesnål och snygg... själv har jag en 01:ans mxz 600 o den e KUNG!!!

Ski-doo owns =)
 

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
är det nå bra drag i den då??? Är det nått att köra i lössnö om man har hk - matta på?
 
S

ski-doo

köp mxz 600 den är definitivt bättre än lynxen har erfarenhet av den det lill den förlorar i effekt med lynxen tas igen i bränsle förbrukning ski-doon mycket finare
 

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
Hur mycket väger den???

Är det sånt drag i skotern så den lyfter skidorna??

Rolig i lössnö???
 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Hehe, skidlyft är en ständig fråga, det behöver inte vara mycket motor för att lyfta skidorna, det beror till 80% på hur boggien är inställd.
Slaka balatarremmar ger mindre skidtryck vid acceleration och vice versa..

Och har man släppt på remmarna så kan man sen justera på fjädrar och schimsning hur den ska bete sig(kan i många fall försämra komfort och kapacitet när man optimerar boggien efter skidtryck).

Men, som sagt förut, det kanske ser tufft ut för vissa men, i praktiken är det helt värdelöst med lågt skidtryck när det gäller ledmaskiner.
Lycka till!
 

Norden1

Rookie sledder
1 jan 2000
5
0
0
Den väger 218 kg i torrvikt
sen är den inte tippig, dom som är sido importerade har svampigare dämpare, men inte en svensksåld.
jag har haft en -00 mxz600 som ja porta lite med variatorkit, samt ner drevad med en orginal 44mm högkamsmatta, den var underbart rapp å rolig utanför leden. Nu kör jag en REV 600 och saknar mattan lite samt skidorna som satt på -00:an -00:an är lite bredare mellan skidorna samt har en SC-10 II boggien mot vad det är i -99:an annars är det inte mycket som skiljer dom åt, vill du så kan jag maila alla tekniska spec.

 

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
Ja gärna men är det tekniska spec på 99an då eller?? Maila dom du...
 

PEGO

Aktiv medlem
MXZ 99 , dämparna måste göras om.
Rek. Jonssons allrep, han gjorde ett "smärre" mirakel med min maskin.
Ny shimsning+renovering+nya fjädrar.
Mycket trevlig maskin.Acc ? Rastade i alla fall polarens enduro 600 02:a Toppf. ?
Har ej testat den orginal drevad

Lycka till i ditt val/Peter