Mxz 550 -07

vinterglädje

Ny medlem
21 nov 2006
4
0
1
Jag skulle vilja ha synpunkter och kommentarer från er som har kunskap/erfarenhet av dessa...

...står med andra ord i valet och kvalet att slå till!

Jag vill ha en lätthanterlig (axelskada...), jäkligt rapp maskin med back som går bra främst på leden och sedan så är min budget någonstans kring vad dessa kostar.

Eller har ni något annat förslag på maskin?

Jag var på det klara att köpa en -05:a av samma modell men så såldes den framför näsan på mig och det gjorde att jag var "tvungen" att börja titta mer och mer på en helt ny... :) 05:eek:rna finns ju knappt att uppbringa i detta avlånga land!
 

Pudersnö^

Medlem
19 feb 2006
36
0
1
Jag har köpt en mxz 550 -07 jag har ifs bara hunnit med 4 km men vad jag har testat så är jag super nöjd. Den går som en 600 upp till 100 men sen tappar den lite och sen har du ju inte lika hög toppfart som en vätskekyld (oviktigt enligt mig) annars en kanon skoter mkt bra dämpning och väger ju endast 197 kg!
 

Mxz550x

Aktiv medlem
7 nov 2006
66
0
6
LLA
Har också en mxz 550 -07 men har ej hunnit provköra. Pudersnö du har inge bilder på din "in action"? :)
 

Mxz550

Ny medlem
26 nov 2006
4
0
1
Har en 550 jag med körde 2 mil idag Första turen
men jag undrar Förhöjnings blocket som sitter på går det att höja utan att köpa styrhöjjare ??
 

petersson

Välkänd medlem
12 aug 2006
304
0
16
Skellefteå
Min kusins kille har en rev 550 iofs -05 men ungefär samma ju. Han sa att de gick stenhårt upp till 80 men sen kändes den inte lika rapp, men jag tycker den verkar vara en grym och lagom maskin! Kanske inte mycket till hjälp men lika bra att svara ju:)

mvh. nisse
 

vinterglädje

Ny medlem
21 nov 2006
4
0
1
Tack för era svar!

Kan då meddela att det istället blev en -06!

I fredags åkte jag för att beställa en ny, men se det gick inte - dom här helt slutsålda! Svordom! Men så dök det upp en väldigt ovanlig annons igårkväll - en 06:a var till salu!

Så klockan 23:30 var vi och hämtade den!! :)

Har trixat runt på några snöfläckar för att åtminstone kunna prova den i alla fall (väckte nog mer än en person...) och shit vad överraskad jag blev! Dom är ju grymt rappa!!!

Nu hittade jag ju inte tillräckligt med snö för att hinna upp i någon fart men det känns bra!!
 

Junne

Medlem
2 jan 2006
30
0
1
Hej ! Skulle villa ha fler synpunkter på 550f så här i slutet av säsongen
Har själv en Polaris 600 sks och funderar på o byta eller köpa en till,
kanske en Mxz 550f-07.
Kommer man att uppleva den för klen eller räcker prestandan till,
den är ju ganska lätt
 

Mxz550x

Aktiv medlem
7 nov 2006
66
0
6
LLA
Har åkt 227 mil på min 550x 07 i vinter. Är väldigt nöjd lätt och fin och väldigt smidig på knixiga leder, bra acc. MEN är lederna däremot raka fina och nypistade leder eller sjöar så märks det att det saknas lite kraft efter 80-100 men egentligen så får man ju inte åka fortare än 70 så...

Har inte haft några speciella problem förutom att den bara går på en cylinder ibland på tomgång men tror att det är förgasarinställning. Så ska du köpa en 550 bör du vara medveten om att motorn inte alltid räcker men för övrigt är det en toppen maskin.

Mvh Johan S