mxz 500ss?

miketheman

Välkänd medlem
22 aug 2006
422
0
16
obbola
Tja alla skidoo lovers..
Hjälp mig..
Vilken årsmodell av 500ss är bäst?
Vad drar dom per mil?
Är dom driftsäkra?
Hur skiljer dom sig i försäkring mot 600sdi?
Hur är boggien?
Körställning?
Är det svårt att göra om boggien på skidoon så man får lite mer res.. Eller reser dom bra?
Ni har säkert fått alla såna här frågor redan men snälla svara igen för jag har riktigt mycke besluts ångest.. Har gått och velat mellan en massa olika modeller..
Snälla hjälp mig ta ett beslut..

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Sv: mxz 500ss??????

Menar du då i gamla REV chassiet?

500ssen tar lite mer bensin, är lite slöare (inte så mycket skillnad faktiskt)

miketheman

Välkänd medlem
22 aug 2006
422
0
16
obbola

Jag skrev ju och frågade vilken årsmodell som var bäst...
skriv allt du vet om den..
har du provat en 550f rev chassi.. får du gjärna jämföra med den
mvh

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16

haru kollat i skoterbanken, körställningen är väl likadan som dom flesta andra revar, alltså underbar :D

rotaxkungen

Aktiv medlem
9 jan 2008
80
0
6

Har en i familjen...min sambo tog över den efter mig och det är en kanonmaskin,enda nackdelen som jag såg på min 05a var SC3-Boggien som kan sparka bakut lite om hålen blir för stora.
Men som sagt: Grymt rapp motor,Skitfin variatorsetup,Otroligt soppasnål"körde 12,5 mil på 15 liter"snabb ledåkning.

Har förövrigt skördat en del dragracingframgångar med den maskinen" sm 3a" med INGENTING rört...varken boggie eller variatorer.
Går inte lika bra när man kommer upp i lite fart som min 600 HO-07...men 500 SSen är så OTROLIGT rapp på gasen istället.
Bara att köpa...skitfin maskin på alla sätt.

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle

500ss har ju den äldre 600motorn. Och "ss" står för Short Stroke, den har alltså inte H.o..

REVare

Välkänd medlem
24 sept 2007
374
0
16

Att boogien kan kicka när det blir väldigt gropigt går att chimsa bort, inget märkvärdigt. Köper man en tre år gammal skoter är ändå dags för stötdämpar service så då kan man ju passa på att ändra fjädringen till det man vill ha.

Landell

Medlem
21 okt 2006
38
0
1

Vilken årsmodell av 500ss är bäst?
Vad drar dom per mil?
Är dom driftsäkra?
Hur skiljer dom sig i försäkring mot 600sdi?
Hur är boggien?
Körställning?
Är det svårt att göra om boggien på skidoon så man får lite mer res.. Eller reser dom bra?

1. Årsmodell som är bäst lär ju vara den nyaste men jag har en -05 och är MYCKET nöjd!
2. Min har dragit 1.6L/mil med lite lek
3. Min har gått 300Mil utan problem än i alla fall
4. Jag har hört att dem e billigare för att den heter 500. Vet ej säkert
5. Har inget att klaga på med boggien faktiskt
6. Körställningen är den bästa jag testat, dock monterat en liten styrhöjjare på min då det är lite för lågt orginal.
7. Min reser inte som den är orginal i alla fall.. Men det spelar mig ingen roll för det är så svårt att styra med skidorna i luften ;)