mxz -00 för- och nackdelar

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
53
Boden
Sv: mxz -00

Har haft en Summit 700.... Motorn är alldeles underbar.Bra vrid och hyfsad soppa förbrukning.Kan vara lite trög att dra igång när det är kallt.Magnapullen brukar gå sönder.

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
36
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se

Om du ska och köpa den som ligger på blocket för 24k i Härnösand så är det väl inte så mycket att fundera på. Dom flesta ligger ju ute för 10 000 kr mer än den där.

niclassahlen

Välkänd medlem
25 dec 2007
238
0
16
Kramfors

Jo , jag såg det jag med . hörde av mig nån timme bara efter annonsen kommit ut men då var den såld redan ;/

Galaxi

Aktiv medlem
31 dec 2006
80
0
6
Vrena
www.worlddisease.net

På min lista av skotrar så är det helt klart den roligaste/piggaste jag ägt...
Motorn går bra och min är det 38HK matta på och den drar fint iväg när man gasar.
Den drar inte allt för mycke soppa... Min Mach 1a och fb. V-max 500 drog lika mycke soppa och om man jämför fart och acc så får du mer för soppa mängden på MXZ 700an.

Problem jag har är att insugsgummi/förgasarflänsarna har gett sig.
Dyrt som fan... 3000-3500kr för 2 st.
Mitt tillslagsvarv är för högt 5000rpm, vilket gör att den är inte så bra i lössnö.
Och handtagsvärmarna funkar inte...
Andra problem eller fel är det inte.

Hade MXZan haft 345 matta som summitet hade den varit perfekt för mitt ändanmål!

sp4x

Välkänd medlem
22 feb 2006
1.074
0
36
Östersund
Helt ok fjädring, härligt motorljud orginal.
högkamsmatta ( 38mm+ ) är ett måste, spinner så förjävligt annars.
Min har gått 1300mil+ och vart tvungen att byta ut sekundärvariatorn under sportlovet.
Dock är det något med min som gör att den drar väldigt mycket soppa men annars en väldigt prisvärd skoter.

Tillslagsvarv på 3500rpm så går att smyga iväg med den ute i halvlös snö.
Välbalanserad och är lätt att vinkla i luften, styrhöjare är förresten ett måste om man tänkt stå upp då styret är väldigt lågt orginal.
Iallafall min är väldigt lättstartad oavsett temperatur, 1-3 drag (testat ner till 29- då det den dagen iofs krävdes 5drag ;) )
Choken är jävligt dumt placerad och jag skulle råda att flytta på den då iallafall jag både knäat sönder chokespaken och tappat taget om dragsnöret så att den slagit sönder den.

Men jag tycker om skotern, jävligt nöjd med prestandan i den :)