Mrballz rev/vatten bygge

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Tjenare, har haft de här projektet i några månader men är inte färdigt än så tänkte att folket på detta forum kanske vore intresserad.

Som sagt började några månader sen då jag insåg att jag hade mitt gamla zx chassie(senapsräzern) liggandes bakanför garaget och på nått jäkla vänster så lyckades samma dag och dagarna därpå rulla in en sjuhelvetes massa revdelar och dum som man är så började man få planer.

Rondellen fick man skotta fram i garaget och då var alltid igång. De tråkiga var att alla revdelar plus senaps chassit var ganska ordentligt krokigt och snett på dom sjukaste sätten så dom första veckorna var att rikta de mesta till användbart skick!

Delarna som jag fått in är:
Boggie rev 800-05
bulk+nunna Rev 440-05
tunnel Mxz 700-00
pyramid rev 440-06/rev 600-04/ rev 440-04
Styrstång/ styrning rev 800-05
Dämpare Engans dämpare
osv.

har provat att montera boggien så man knappt ska ha nån som helst skidtryck för att gynna vattenkörningen!

men ska låta bilderna tala!












>









är en hel del grejor som måste göras fortfarande, fattas en motor men de lär rulla in om ett tag, de är ju inte sommar än ;)
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
provisorisk lösning kallas det!!!
Fick ett par ca skidor som var totalt slut, dom ska bytas ut.mot några andra skidor men tillsvidare så är dom bara monterade för syns skull;-)