Mountainskidor från staterna!

Surt

Välkänd medlem
26 dec 2011
204
0
16
Västmanland
Har tänkt att köpa skidor samt allt det jag behöver för att dom ska passa på min rtx. Någon som har beställt från staterna förut och som vet artnr på skidor samt det jag behöver?
Sen nån bra leverantör som är bra och billig och levererar omgående!!

Phyxius

Välkänd medlem
2 jan 2007
380
1
16
Västerbotten
Billigare är dom garanterat men jag tror fraktkostnaden äter upp vinsten i det här fallet. Ett skidpar inkl styrstål brukar kostar kring $90 att skicka.

ThomasH

Aktiv medlem
21 jun 2011
74
0
6
KILAFORS
Billigare är dom garanterat men jag tror fraktkostnaden äter upp vinsten i det här fallet. Ett skidpar inkl styrstål brukar kostar kring $90 att skicka.
Jag köpte nyligen ett par "Roller-ski" till min Nytro och då kostade frakten 136 $ ( Fanns dock billigar frakt med båt, men då tog det 4 veckor ) och sedan tag skatteverket 680 kr i moms för att få ut paketet. Så man skall nog kalkyllera att det bär iväg.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag räknade på ett par C&A MTX skidor, inkl. fästen och styrstål...och med tull&moms och utan frakt blev dom ca 4300kr...så det blir ju ca 5000kr med frakt. Och det kostar dom ju i Sverige också....

Sen finns det ju ibland lite billigare på Ebay då det finns komplett paket till lilte billigare pris....

Surt

Välkänd medlem
26 dec 2011
204
0
16
Västmanland
Okey tack för infon, skiter nog i det om det är så illa med frakter och moms osv. Men jag vill inte handla av åf här där jag bor, ingen bra service....Skulle jag knalla in och köpa av dom så får jag springa där i en veckas tid för att få skidorna samt allt som jag behöver och då är ju vintern slut:)
Så nån som har nå tips på en bra åf, abris funkar dom eller finns det nå bättre?
Gärna nån som har vettiga priser....

Surt

Välkänd medlem
26 dec 2011
204
0
16
Västmanland
Jag är mer inne på yammas mountainskidor, har nya styrstål liggandes så jag spar ju några kronor samt att jag kan plocka från originalarna

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Yamahas mountain skidor köpte jag på Abris till bra pris. Men det var på utförsäljning, måste varit på våren. Dom plockade ihop det jag skulle ha så att det passade till min skoter.
Har för mej att endast skidorna kostade 1495 st. Sen behövde jag sadel styrstål och lyftsnoken

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
Billigast är nog blocket. Jag använde sadel(gummit), styrstål och lyftkrokar ifrån min RTX. För montering köpte jag en längre bult på lokala järnhandeln och schimsade med vanliga brickor, lite pill men billigt :)
Men helt klart värt det om man har RTX skidor, stor skillnad på och bredvid led

ProRmk77

Välkänd medlem
18 apr 2012
114
0
6
Gällivare
Motorhuset har SLP pp för 2995kr, valfri färg & gratis frakt. Blir inte billigare från US el. på Blocket (nya)

klstjo

Aktiv medlem
1 jan 2000
84
0
6
Kiruna
Köpte SLP Powder Pro från http://www.sled-parts.com

- Skidor komplett set 75Deg styrstål 330$
- Frakt 115$
- Tull & Moms 134$ (5% + 25%)
- Totalt 579$

Med en dollarkurs på 6,6 x 579 = 3822 SEK

Hittar ni billigare i sverige? :)
2 veckors leverans blev det

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
42
Roknäs
Motorhuset har SLP pp för 2995kr, valfri färg & gratis frakt. Blir inte billigare från US el. på Blocket (nya)
Köpte SLP Powder Pro från http://www.sled-parts.com

- Skidor komplett 75Deg styrstål 330$
- Frakt 115$
- Tull & Moms 134$ (5% + 25%)
- Totalt 579$

Med en dollarkurs på 6,6 x 579 = 3822 SEK

Hittar ni billigare i sverige? :)
2 veckors leverans blev det
Nix, det är nog helt omöjligt...

:)

klstjo

Aktiv medlem
1 jan 2000
84
0
6
Kiruna
Nix, det är nog helt omöjligt...

:)
Å fan... trodde det var styck pris :unsure:
vad är det för styrstål som ingår? kan skilja 800:- om jag har tur.... :eyebrows:

Köpte mina 2009 då skillde det ca 1800:- mot billigaste i sverige

/S

Last edited:

Surt

Välkänd medlem
26 dec 2011
204
0
16
Västmanland
Om man nu gemför slp - mountainskidorna, vilken gör skotern mest tungstyrd? Vad är + eller -???
Tacksam för svar......