Mountain Max eller SKS

Oak

Medlem
18 mar 2009
44
0
1
Hej.

Har velat lite fram och tillbaka om vilken skoter jag ska köpa.

Nu står valet mellan en Mountain Max från 2001 och en SKS 800 från 2003.

Vilken skulle ni välja?
Tacksam för all hjälp jag kan få.
 
B

Biosteel

skulle välja polarisen alla dagar i veckan tom på söndagar då det är vilodagar ;)
 
B

Biosteel

Motivera!
känns som att det är de enda av dom 2 som faktist går i snön haha . nej men alltså har upplevt en hel del sks maskiner med kompisar så vet att dom tar sig fram =):rolleyes:
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
känns som att det är de enda av dom 2 som faktist går i snön haha . nej men alltså har upplevt en hel del sks maskiner med kompisar så vet att dom tar sig fram =):rolleyes:
Hmm, ingen av de 3 SKSrna jag hade var speciellt bra i det djupa, och dessutom så gick 800an jag hade (Stormen) som ett lass skit om det var puder. Jag tror att precis all snö som virvlade upp bakom rutan sögs in i gasarna.
 

Oak

Medlem
18 mar 2009
44
0
1
Hmm, ingen av de 3 SKSrna jag hade var speciellt bra i det djupa, och dessutom så gick 800an jag hade (Stormen) som ett lass skit om det var puder. Jag tror att precis all snö som virvlade upp bakom rutan sögs in i gasarna.

Vad var det för årsmodell på dem?
Den enda SKSen jag kan tänka mig är från 2003.
 

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Hade då tagit MM700 -01:an fina pålitliga maskiner som funkar mkt bra. Men inge fel på sks:en heller, farsan hade en sån förut. Gick bra, men han hade ganska mkt problem med den som gick varm typ hela tiden, nå klammer till glykol slangar osv som vibrerade lös + att en sak han inte tyckte om var att kylar rören sitter i fotstegen så kör man led länge så blir dom svin varm och han lyckades till och med bränna sönder ett par skoter skor xD
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
800 -03 är en VES och har är en helt annan maskin än de gamla SKS.

Den nyare SKS är byggd på Edgechassiet och är en crossover mellan Edge och RMK.
Väldigt populär skoter här där ja bor, och alla verkar grymt nöjda.
Fin åkkomfort, bra klipp i motorn och till rätt pris!

Utan att tveka, SKS 800 före MM700.
 

C-West

Välkänd medlem
5 aug 2007
1.208
1
38
32
Örnsköldsvik
Hade då tagit MM700 -01:an fina pålitliga maskiner som funkar mkt bra. Men inge fel på sks:en heller, farsan hade en sån förut. Gick bra, men han hade ganska mkt problem med den som gick varm typ hela tiden, nå klammer till glykol slangar osv som vibrerade lös + att en sak han inte tyckte om var att kylar rören sitter i fotstegen så kör man led länge så blir dom svin varm och han lyckades till och med bränna sönder ett par skoter skor xD
Fotstegen har aldrig blivit så varma för mig. Men kan rekomendera Sks:en än fast jag har en Switchback men det är samma skoter med andra dekaler ytterst små skillnader. Går väll hyffsat på led men jag personligen skulle vilja ha lite högre kammar på den utanför leden men det är en smaksak. Och det är ju trots allt en crossover så den är inte bäst på något men bra på allt.
 

Oak

Medlem
18 mar 2009
44
0
1
Hur är det med 02ans RMK, visst bygger den också på edgechassiet?
Sitter libertymotorn i den?