Mountain Max 700

egon

Välkänd medlem
1 jan 2000
232
0
16
Är sugen på att byta upp(?) mig till nästa säsong och är sugen på en MM700.
Nån som har erfarenhet och kan säga om dom överhuvudtaget går att köra efter led? Svårskruvad? Bränsleekonomi? Hur går dom med trippelpipor? Kända fel?
Tacksam för svar...
 

zeb

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
har haft en MM700 -00 och jag tyckte den gick köra bra hårt me efter led,lite skid lyft i kurverna men de får man ju räkna med på en lösnömaskin.

Att skruva med den är inte heller några problem,ja slänge bla. annat dit red spacer,variatorskruvning m.m
inga problem.

Bränsleförbrukningen var faktiskt förvånasvärt bra för att va så lång och med dom kammarna,mellan 2&2.5 liter
milen, möjligen under 2 vid lugn körning!!

tyvärr har ja ingen erfarenhet med trippelpiper på en sån!!

Inga som kända fel som ja kan komma på såhär på rak arm!!

Du kommer inte bli missnöjd för du får en skoter som går bra både i lösnö och på led!!

 

egon

Välkänd medlem
1 jan 2000
232
0
16
Det låter ju bra, men hur håller slidesen och är det problem med överhettning när man kör på packad led?
 

zeb

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
servade min vid cirka 430 mil och då byte dom slides,men då har ja kört mycke på en stor sjö där de ofta är dåligt med snö!!
så ja tycker inte den äter slides speciellt mycke!!

Ingen fara med överhettning heller!!
under hela dom 430 milen jag ägde den fick jag alldrig nån idikering på överhettnings lampan!!

Kan faktiskt inte komma på någe direkt negativt alls om MM700!!
 

Skiiidooo

Medlem
1 jan 2000
28
0
1
Boden Sverige
Dom tar inte mycket soppa, under 2 liter. kanske strax över vid hård körning.. är väl som alla andra efter leden går upp på en skida rätt ofta är lite tippig, men det vänjer man sig vid.. har själv funderat på en :) är väl inte så jättevass, typ 115 hk i en 700 men med pipor går dom som fan :)
 

egon

Välkänd medlem
1 jan 2000
232
0
16
Det låter som att man hade kunnat fastnat för betydligt sämre skotrar... Hur mycket är rimligt att betala för en -99 eller -00? Och då menar jag inte blocket priser utan rimliga priser för fina exemplar...
 

Yamaha_vmax

Välkänd medlem
1 jan 2000
568
0
16
Finns vell ingen 99:a?

Har en själv och tycker den går bra som fan..både på och utanför led..en fin 00:a får du ge runt 55 för..
 

egon

Välkänd medlem
1 jan 2000
232
0
16
Var -00 första årsmodellen? Hade nästan kunnat satt en testikel på att det var -99 dom kom... Menmen, man lär så länge man lever!

 

zeb

Medlem
1 jan 2000
38
0
1
-98 kom den som srx mountain!!!om ja inte
minns helt fel!! rätta mej om ja ha fel!!
 

mmax700

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
har en 01:a själv...funkar j**ligt bra. Och de kom 97 med en rätt töntig matta. sen först 00 så kom dem med mindre attackvinkel på mattan och 51 mm kammar. Tycker själv att det är den ledvänligaste lösnömaskinen hitills. jag piskar min riktigt ordentligt efter led, samtidigt som jag tycker den är underbar i lösnö. har själv satt på PSI modblast trippelpipor och grejat en hel del med variatorn, drar en renegade 800 och en summit 800 med ca 1 skoterlängd på 200-250 meter. sen att de är underbara att handskas med både när man sitter på dynan och när man står i garaget å ska serva den är ju bara ett plus. har själv inte behövt byta mina slides efter ca 500 mil, men vill ändå höja en varningens finger mot boggiehjulen, smörj dem, men med måtta. lagom är bäst, annars kan de bränn lagren.
 

mmax700

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
försäkra den i länsförsäkringar, det är det bästa alternativet. jag betalar 3700 kr helår och helförsäkrad. kravet är då att man inte gör som många slarvpellar och ställer av och på skotern hela tiden. men varför ska man göra det egentligen, 3700 per år är ju ändå ett jäkla bra pris, jämfört med andra jag har hört med som skulle ha närmare 16 papp för ett helår.
 

egon

Välkänd medlem
1 jan 2000
232
0
16
Låter stabilt som fan med en MM700, nu gäller det bara att hitta köpare till Ultran och komma på nåt smidigt sätt att slippa lumpen! :)
 

Grillis

Välkänd medlem
7 jul 2007
570
0
16
Vuollerim
Sv: RE: Mountain Max 700

Det låter som att man hade kunnat fastnat för betydligt sämre skotrar... Hur mycket är rimligt att betala för en -99 eller -00? Och då menar jag inte blocket priser utan rimliga priser för fina exemplar...

Men du dom gjordes och så -97 fast då var dom röda och kortare. dom nyare gick inte så bra med 51 mm kammar dom vart slö när det är klet före på påsken farsan hade en :) Ochså fanns det MM 600 2-cyle i usa det hade varit nå dom var på 96 hk