Mountain maskiner

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Jag har svårt att tro att särskilt många verkligen har haft tillfälle att jämföra maskinerna så pass ordentligt att det går att få ett vettigt svar.

Som så ofta blir det åsikter grundade på en kortare provkörning under någon dag eller troligast åsikter grundade på någon artikel i en skotertidning.

Vad menar du med "värst", till exempel? Snabbast, lättast, mest lättmanövrerad, bäst fjädring, bäst utrustad, mest effekt, flest finesser, högsta kammar, tuffaste dekalerna eller vad?

Det är väl två skapliga maskiner bägge två, specialgjorda för en höjd över havet kombinerat med ett snödjup vi inte kan uppbringa i Sverige. Mer än nog för alla, alldeles oavsett vad de säger.

Mattias Jonsson

Välkänd medlem
31 jul 2004
114
0
6
53
Arvidsjaur
Dom är så pass lika att det är svårt att säga vilken som är bättre. Det blir personliga preferenser om vad man tycker om, som bestämer vilken man gillar mest. Trist svar men det är nog det enda vettiga att säga.

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
OK, nu när jag tänkt lite (grundat på djupstudier av facktidskrifter, inget annat) så kan jag ge följande svar:

AC Mountain Cat verkar vara den mer kompromisslösa maskinen för lössnöåkning. Om det sedan innebär att den är bättre att ta sig fram kan jag inte svara på.