Mountain Lite 500 ( 2002 ) Styrhöjjare... ?

haeggroth

Medlem
22 nov 2006
32
0
1
piteå/kiruna
Hejsan nu ska jag börja köra lite hårdare med min yamaha mountinlite 500-02 , och hade tänkt sätta på en styrhöjjare jag har inte skotern hemma just nu , och sakerna ska jag önska mig i julklapp så jag kan behöva lite hjälp.

Tex. är 5 cm höjning en bra höjd om jag ska ha ett crossstyre på den ,jag vill att det ska bli enlare att hoppa lite osv men även att det ska vara behaglit att köra på led.

Och vad behöver jag köpa för saker till , tänkte köpa styrhöjjare + cross styre , behöver jag även någon förlängare av gaswire eller liknande ? tacksam för snabbt svar.

/robin i norrbotten
 

someone

Välkänd medlem
16 nov 2006
265
0
16
hej, jag tror inte att du behöver en vajer förlängare! för att det brukar vara så att du kan höja styret ca 8 cm innan den blir för kort. men du kan ju bara skruva lös styret och dra upp det och titta hur högt du kan höjja!
 

haeggroth

Medlem
22 nov 2006
32
0
1
piteå/kiruna
hmm , det är så att jag är ca 40 mil från skotern just nu den står hos min pappa och han är inte speciellt kunnig på skotrar ; P ,men så du tror inte jag behöver förlänga någonting för att få det att fungera varken gas,broms,kablage ?
 
J

JagLuktarGott

Det brukar gå att höja styret upp till 4" på vissa skotrar utan att du behöver förlänga någon kabel, det du kan få göra är kanske att du får dra om kablarna på ett smartare sätt så dom räcker längre.
 

haeggroth

Medlem
22 nov 2006
32
0
1
piteå/kiruna
okej det låter ju bra , men ifall jag behöver köpa ngn förlängare vilka är det d åman brukar behöva köpa och vars finns det att köpa , ngn hemsida ?:)
 

SnoSatan

Välkänd medlem
19 nov 2005
126
0
6
35
Det beror ju oxå på villken höjd man tycker är skönast,man måste testa sej fram. Styrfästet sitter ganska lågt på mountain lite så 3-4tum blir nog bra tror jag!?
 

haeggroth

Medlem
22 nov 2006
32
0
1
piteå/kiruna
Okej , nu vet jag ju inte hur hög tum är men skulle gissa typ 2.5 cm=1 tum ? eller , isåfall om jag höjjer 3 tum hur mycket högre undefär blir det än original styret ? jag ska ju ha ett cross styre på den.

Det är så att jag har skotern 40 mil bort , och har ingen möjlighet att fara till den förens om 2 veckor , jag vill ha styret så det går lite enklare att köra lite bus körning , men även att det ska vara hyffsat bekvämt att köra på led..

//robin