Motul Snowpower 2t

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.627
797
113
Kramfors
Jag har inte provat den men om de är någon olja man skulle tordas köra på utan erfarenhet av så är de den oljan. Den är delsyntetisk och innehåller esterteknik . Halvsynteten innebär mindre risk för gasblåsor vs helsyntetare = mindre rostbenägen och ester är ju tydligen svinbra i alla typer av motorolja. Lägg därtill namnet MOTUL som är stort och har svinbraiga oljer överlag.
Motul's Snowpower är en delsyntetisk ester baserad racingolja för 2-takt
 

jymy83

Aktiv medlem
18 feb 2016
61
13
8
Jag har kört med den oljan senaste 4åren. Funkar riktigt bra tycker jag, och luktar inte så illa heller, och efter inspektion av motorn så märker jag ingen mer slitage än med original oljor. Köper den från finland för 270kr för 4 liter :)
 

polaris dragon

Aktiv medlem
6 feb 2015
89
3
8
edsbyn
Jag har kört med den oljan senaste 4åren. Funkar riktigt bra tycker jag, och luktar inte så illa heller, och efter inspektion av motorn så märker jag ingen mer slitage än med original oljor. Köper den från finland för 270kr för 4 liter :)
Vart då i Finland ?
 

jymy83

Aktiv medlem
18 feb 2016
61
13
8
Jag bor precis vid gränsen så åker över bara och hämtar. Alla oljor är billigare i finland så om man bor nära så är det bara att åka över och ta en valfri butik som säljer sådant:) 👍 Men såg att de hade helt ok pris på Laitis, ca 350kr för 4l.