Motorstyrning 800r. Kylvätsketemp osv.

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Någon som har koll på hur och när den stryper? Är r motorn likadan som powertek? Den visade 3 effektlägen enligt Mulles bänkning.
Har lurat tempsensorn på min med 300ohm motstånd ~10grader. Dock har den ändå hyss för sig! Får den svalna går den sedan riktigt bra i ca 5min. Sen tappar den raskt runt 200rpm och det "nya" toppvarvet är inte stabilt, fladdrar. Maskin går inte alls dåligt, men svårt att justera variatorer när effekten och responsen ändras... :s Det är en tydlig skillnad
Är en 08as ECU från USA så strypningen mulle pratar om ska inte finnas där. Vill minnas att det var någon update på dom för bla knacken? Den bråkar emellanåt också, knock och check engine. Stiften säger att allt är lugnt.

Någon som VET hur det ligger till? Läst att den börjar dra ner tändningen vid 59grader. Men med motståndet ska den inte göra det föräns 69 grader och så varm är den absolut inte..
 

Adrenalinejunky_

Välkänd medlem
1 dec 2009
711
6
18
Örnsköldsvik
Ja jo OM man kopplar bort tempsensorn helt ja. Jag har 300Ohm i serie med sensorn vilket ger runt 10grader mindre vid driftstemp. Jag har listan för 08 den är lite annorlunda än den du postat.
Funderat på en brytare och ~ 1200Ohm istället och skita helt i tempsensorn.