Motorproblem med 1200

GTX.SE.1200

Välkänd medlem
1 feb 2010
218
0
16
Hällsjö
Hej !
Tänkte kolla med er på forumet om ni kan hjälpa mig,köpte en ny GTX,SE,1200,-09 i julas har kört 50mil o gjort första servicen,utan att
återförsäljarn klarat av att fixa problemet, skotern går normalt när den är kall ca 15-20 min sedan börjar den att gå sämre o sämre,varvar mindre utan att misstända men stannar man då o startar om går den bra nån minut,men varje gång man startat om den blir tiden den går ok kortare o kortare tills den får stå några timmar o kallna helt,inga felkoder på 1servicen + att man bytte programvara men ingen skillnad,faan vad trött man blir,bytte bort 800:an för att åka problemfritt.:boring:
 
4

426H

Har åf kollat bränslepumpen? Bränslefiltret? Låter ju som den inte får tillräckligt med sås.
 

GTX.SE.1200

Välkänd medlem
1 feb 2010
218
0
16
Hällsjö
Har nu hittat felet , efter ett telesamtal med ski-doo supportchef janne.A
kröp det fram att alla ski-doo 1200 -09 har en dålig matarpump (sitter i tanken) o ALLA ska in o byta ut den till en helt ny modell !!!!!!!!!
 
4

426H

Har nu hittat felet , efter ett telesamtal med ski-doo supportchef janne.A
kröp det fram att alla ski-doo 1200 -09 har en dålig matarpump (sitter i tanken) o ALLA ska in o byta ut den till en helt ny modell !!!!!!!!!
Tror inte det är själva bränslepumpen som är felet utan vad man uppdaterat till 2010 är filtret som sitter i anslutning till bränslepumen. 2010 års modeller har ett större filter som inte sätter igen sig lika lätt om man har skit i bensinen.
Skönt att det löste sig så snabbt, men samtidigt dåligt av BRP att dom inte informerat alla åf om detta ännu!
 

GTX.SE.1200

Välkänd medlem
1 feb 2010
218
0
16
Hällsjö
Har provkört nu o känns som man fått 30hk extra,märks väl i djupsnön så pumpen har nog matat på för lite sen ny.
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Jag var in till ÅF idag, och det finns inget officiellt servicemeddelande på detta ännu...
 
4

426H

Nån som vet om det finns några officiella servicemeddelanden i sverige förutom glidklackarna i primären?
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
Tror inte det är själva bränslepumpen som är felet utan vad man uppdaterat till 2010 är filtret som sitter i anslutning till bränslepumen. 2010 års modeller har ett större filter som inte sätter igen sig lika lätt om man har skit i bensinen.
Skönt att det löste sig så snabbt, men samtidigt dåligt av BRP att dom inte informerat alla åf om detta ännu!
brp.säger väll sig självt.tyvärr
 
W

wildhasse

Har kollat med min handlare idag, dom har bytt på den första -09:a dom sållde, jag köpte den andra men enligt dom (ski-doo) skall den inte bytas om det inte är fel på den. Ingen ny finns heller på lager, verkar vara en dyrare historia eller en bristvara...

Känns tryggt och veta att dom byter om (när) det blir fel på den, hoppas ski-doo kommer ut i fjällvärlden och byter när det är dax så kan jag grilla en korv undertiden...
 
4

426H

enligt dom (ski-doo) skall den inte bytas om det inte är fel på den. Ingen ny finns heller på lager, verkar vara en dyrare historia eller en bristvara...

Känns tryggt och veta att dom byter om (när) det blir fel på den, hoppas ski-doo kommer ut i fjällvärlden och byter när det är dax så kan jag grilla en korv undertiden...
Tyvärr typiskt för brp sverige. Saker som det blir servicemeddelanden på i usa/canada mörkar brp sverige. Dom hoppas väl att det skall hålla tills garantitiden går ut...:mmph:
 

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Tyvärr typiskt för brp sverige. Saker som det blir servicemeddelanden på i usa/canada mörkar brp sverige. Dom hoppas väl att det skall hålla tills garantitiden går ut...:mmph:
X2, där har de något att jobba med för den nye VD:n, de borde ju inse att Internet gör världen väldigt liten och att häcka i en bunker i Umeå inte fungerar numera.
Är övertygad om att både ÅF samt vi kunder skulle uppskatta en modernare hantering, servicemeddelanden ska ju komma per automatik per t ex mail om man registrerat sig i BRP Users Club t ex men idag ligger det ju på oss kunder många gånger att ligga på ÅF för att få något gjort, ofta vet ju många av oss före ÅF vad som kommer och det är helt fel!.

De har ju en tips/synpunktslåda i users club men de replikerar inte ens att de noterat och förkastat synpunkter.
 

GTX.SE.1200

Välkänd medlem
1 feb 2010
218
0
16
Hällsjö
Hej Wildhasse ! Antar att du handlat på Dahlboms ? Isåfall är det min GTX 1200 som dom har bytt på pumpen på,jag köpte den före skoterns dag men lät den stå kvar då dom ville ha nåt att visa upp på skoterns dag.