det har min 800 e-tec gjort nån gång oxå..verkar vara nånting med nån givare som den inte känner av för tillfället..brukar försvinna om man stänger av den en stund..
återkommer problemet många gånger så lämna in den.
tkr inte du ska byta nånting..lyser lampan nu?
om manskinen funkar och ingenting lyser utan de kommer upp nångång att lampan lyser och den piper till..då hade ja dissa de...verkar vara ganska vanligt på E-tecarna..du är inte den första som får felmeddelande.men de är ingenting..
annars kan du mäta upp din avgastempgivare (ohm mäta). sen jämföra med någon annan..kom ihåg att dem ska mätas i samma temperaturer.
de är för mkt givare som kan krongla..behövs inte mkt för att den ska varna..så sålänge den inte flashar lampan hela tiden äre ingen fara skulle då jag säga
Avgastempgivaren ska ha typ 235ohm vid rumstemperatur.
Jag tror att den får för sig att rave-portarna inte stängs ordentligt.
Men det är omöjligt att säga utan felkodsavläsning.
kan mkt väl på de du säger RevMan... eller att den missar nå annat.. sålänge lampan har slocknat så ska de ju inte vara några problem??.
men lyser lampan hela tiden..då hade då inte jag kört.utan damma in med den på verkstad så dom fått läsa av datan
Pep 2ggr och sen lös lampan i 10sek inget annat märkbart hände, körde kanske 5-6mil och allt funkade bra, blir nog att ta in den för felkods avläsning....
Hade in skotern till Crossfix i Öjebyn idag och det var en tempgivare som hade get upp.
Crossfix byte ut den på garantin trots att den gått ut för 6v sedan och detta utan att jag behövde påpeka något om det själv.
Riktigt trevliga och bra bemötande!
Sen har vi KX maskiner på andra sidan om den där bemötande skalan...
Frågade dom om dom inte kunde ta det på garantin för den hade ju gått ut för bara 6v sedan! Nej blev svaret 660:- för felsökningen och 1990:- för tempgivaren + moms...
Det är synd att det är så många som jobbar med service som egentligen skulle skotta kol i en kolgruva...