Motorlampa lynx rc 600 sdi

Lyn-x

Ny medlem
30 jan 2008
4
0
1
Luleå
är det någon som vet vad som hänt när motorlampan blinkar på min RC 600 sdi -06. Det har hänt 4 ggr på ca 50 mils körning. stänger jag av skotern och väntar nån minut så är det bara att köra utan att den blinkar. är det någon som upplevt något liknande och sånna fall vad hur kan man slippa det?
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Onödig kommentar rotax 211, om du inte vet hade du lika gärna kunna låta bli att svara.

Tyvär Lyn-x så har jag heller ingen aning.
 

Tibur

Välkänd medlem
30 nov 2007
328
0
16
Piteå->Långträsk
vet inte hur man ska bli av med det, men hade liknande ibland på min 05 600sdi. Dock kan det vara nån sensor som får en felsignal och därför börjar motorlampan blinka.

det man kan göra själv är förstås att se till att tanka ren bensin och bra olja så att det inte blir felsignaler av de orsakerna. Men blir det felsignaler hela tiden så är det nog bäst att lämna in den för en koll. Men du ska väl ändå göra service på den snart så tala om problemet då.
 

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
det gjorde den på min gamla 600 sdi 07:a till slut började den pipa när lampan blinkade, för att slutligen inte gå alls lämnade in den och var laddningsrelät som hade gått på min. Behöver ju inte vara samma sak, men så var det på min.
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
hade samma på min.
de var mätarn i slutburken som hade sluta fungera.
bytte ut den och allt funkade fin fint
 

Tapan1

Aktiv medlem
26 aug 2008
86
0
6
muodoslompolo
jar har samma problem eller hadde jag läman in min på firman.
det kan vara vad som hällst det kan vara att ett relä bråkar det kan vara nån givare som lagt av lite av varje:) men jag trodde först att jag hadde blåst packningarna i toppen men när jag öppna och kolla så var allt som det skulle samtidigt renjorde jag reedventilerna eller hur det stavas:p men jag valde och lämna in min på firma.
Tycker du borde göra de om till exempel lambasonden i slutburken har lagt av så kan det vara så att motorn får fel bränsel/luft blandning och går dåligt!