Motorlampa blinkar

Kathalon

Välkänd medlem
28 jan 2011
382
0
16
Hemmingsmark
På min lynx yeti 1000 har precis motorlampan börjat blinka sporadiskt. alltså inte hela tiden, men ibland. Tänkte först att olja var slut, vilket det inte var. Den var halvfull, fyllde iaf fullt ,en problemet kvarstod.

Någon som vet eller är det allmänt att det är ett felmeddelande som måste kollas upp på verkstad?
 

jjonken

Välkänd medlem
5 jan 2013
144
0
16
kommer det upp check egnine på dispalyen?

kan vara allt från rave ventiler som kärvar, till låg spänning på el kretsen.
 

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Hmm, intermittenta blinkningar, typ med 1/2 sekund mellan tänd-släckt och inga ljudsignaler?!

Med största säkerhet inget allvarligt till att börja med.

Finns några olika funktioner/larm förutom oljemängd/tryck där "check engine" är en första signal på 4 tec/V-1000, kan vara APS, ATS eller bara att ljudsignalen inte har ström i kretsen eller från batteriet.

För att få fram dem är det BUDS som gäller men initialt så går det att felsöka själv genom att kontrolllera kablage och anslutningar till dessa, kanske varit och skruvat och tryckt till något?

Är check engine det enda som händer?, I övrigt funkar allt normalt?
 

Kathalon

Välkänd medlem
28 jan 2011
382
0
16
Hemmingsmark
Hej och tack lynxfrun för svar.

Har haft den inne på verkstan och det var kablaget till vattentemperaturgivaren, eller nått i den stilen... Så förhoppningsvis var det den som gjorde att den larmade för överhettning utan att den egentligen överhettades och att motorlampan blinkade ibland.. Nej det var inge ljudsignaler utan lampan blinkade.. jo det var ca 1/2 sekund mellan blinkningar skulle jag tro, om jag nu minns rätt.

har bara hunnit sladda lederna 1 gång och då var det inga problem, men det var nysnö och 12 minus.. har sladdvecka denna vecka så jag hoppas på lite varmare väder för att testa.