Motorhuset i Östersund ok?

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Tänkte höra mig för bland er som har haft att göra med Motorhuset i Östersund?

Är dom bra att ha att göra med?
Ok priser på nya skotrar?
Får man bra i inbyte osv?
Snabba servicejobb?
Reklamationer?

Dela gärna med er av era erfarenheter.

Anledningen är att jag funderar på att flytta till Östersundstrakten.
 

IQ600RRSE

Välkänd medlem
27 sept 2011
662
0
16
Min maskin är därifrån och jag har inget annat än gott att säga om dem trotts att jag bor 80mil där ifrån.

Reklamerade min primärvariator då bussningen i den havererat, en vecka senare hade jag en helt ny variator på Bussgods.
Samma sak då jag reklamerade ett trasigt insugsgummi på samma maskin, ett par dagar senare hade jag 2st nya gummin att hämta ut.

Ändå är jag inte den person som köpte maskinen hos dem.
 

mxz 800

Välkänd medlem
4 dec 2007
490
0
16
Borlänge
Nu har jag bara beställt reservdelar av dom och det funkar hur bra som helst, får prylarna snabbare än om jag beställer från någon återförsäljare här hemma.
 

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
snabb å bra service, så fort ja ringt å beställt nått så har ja haft det i handen samma dag! Trevlig personal också :)
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
823
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Jo dom är väl duktiga och har bra koll...men..jag måste ändå säga att bemötandet inte alltid är på topp, ibland känns dom lite nonchalanta. Kom ihåg för några år sedan när svärfar skulle lämna in skotern för byte av huv och lite annat eftrr han hade voltat (han hade köpt skotern ny på motorhuset). När han skulle hämta skotern ville han ta med sig den skadade huven då det endast var nån enstaka spricka, huven var då plötsligt försvunnen och när personalen ringde meken påstod han att han hade slängt huven...skulle inte förvåna mig om den låg ute på blocket nån vecka senare.

Men detta är eg. endast en lite halvkomisk anekdot, i övrigt har dom varit professionella och utfört arbeten på ett bra sätt oxh inom utlovad tid, så du kan nog vara lugn.
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
823
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Så är det nog kalle, spelar eg. ingen roll. minns bara att det var en lite märklig situation då dom inte riktigt hade koll på vare sig mek eller huv. Men nu har dom ju andra mekar så det gör väl detta ännu mer ointressant.

Vidhåller ändå att personalen ibland är lite nonchalanta.
 

Evilclown

Välkänd medlem
2 jan 2012
334
0
16
Offerdal, dalen där offren bor.
Har själv aldrig haft några problem med MH i Östersund.
Skulle köpa insugsgummi till Nordiken förut och frågade där. Han i kassan sökte men dom hade inga och började då kika om det fanns några liknande insug till nån annan skoter mm. Mycket bra personal tycker jag.