Montering Isrivare Polaris Edge

Vituraz

Välkänd medlem
6 nov 2013
154
33
28
Piteå
Hallå allihopa!

Har köpt ett par isrivare av märket SnoPro (http://www.forsellmotor.se/isrivare-sno-pro-p-3921-c-855.aspx) och jag undrar hur tusan man ska få fast dessa på en Polaris Edge. Det är tänkt att man ska montera vid krängningshämmaren men jag har inte hittat någonstans att fästa där. :wondering:

Kom gärna med förslag. Har någon monterat sådana på sin Polaris Edge? Visa gärna bilder isåfall! :bigsmile:
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Beroende på längd, kan du egentligen skruva fast dom var som helst i buken nära mattan.
Minns inte exakt hur Edgen såg ut, men bäst är ju om man skruvar fast i chassiet, typ bukplåt eller framkant fotsteg.. Funkar inte det är det bukplasten då, men då lär du göra en större bricka av aluplåt, (för att det inte ska rosta), vid infästningen så plasten inte spricker.
Ytterligare alternativ är långt fram i boggiskenorna. - Endera i ngt befintligt hål eller att du borrar ett nytt.
Se bara till att wiren trycker bra mot underlaget och att den inte riskerar att åka under mattan vid körning framåt/bakåt.
Lycka till.
 

Vituraz

Välkänd medlem
6 nov 2013
154
33
28
Piteå
Beroende på längd, kan du egentligen skruva fast dom var som helst i buken nära mattan.
Minns inte exakt hur Edgen såg ut, men bäst är ju om man skruvar fast i chassiet, typ bukplåt eller framkant fotsteg.. Funkar inte det är det bukplasten då, men då lär du göra en större bricka av aluplåt, (för att det inte ska rosta), vid infästningen så plasten inte spricker.
Ytterligare alternativ är långt fram i boggiskenorna. - Endera i ngt befintligt hål eller att du borrar ett nytt.
Se bara till att wiren trycker bra mot underlaget och att den inte riskerar att åka under mattan vid körning framåt/bakåt.
Lycka till.
Tack för svar, ska se om jag lyckas hitta något bra ställe!