Montera styrhooks prox2 ?

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Hej ! funderar på att skruva på styrhooks på polarisen, då undrar jag hur man gör med handtagsvärmarna ? orginal handtagen och styret sitter på, är de invänndiga värmare i styret eller sitter de i hantaget ? om man ska på med styrhooks är de bara skära av sista biten av handtaget så man får in infästningen av styrhooken in i styret ? ....:loco:

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
FD ägare till min skoter skar av yttersta på orgonalhantagen och monterade styrhoks. Det såg ju inte bra ut direkt:embarrest:, men jag lindade med någon matt tejp så ser dugligt ut nu.
MEN det fungerar bara i ett läge (full värme fungerar ej) vet ej om det är pga att det kommit in vatten eller något när han gjorde som han gjorde.

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
FD ägare till min skoter skar av yttersta på orgonalhantagen och monterade styrhoks. Det såg ju inte bra ut direkt:embarrest:, men jag lindade med någon matt tejp så ser dugligt ut nu.
MEN det fungerar bara i ett läge (full värme fungerar ej) vet ej om det är pga att det kommit in vatten eller något när han gjorde som han gjorde.
nu pratar vi om polaris, inte skidoo
men.... styrhooks är ju "original" på din skoter
nope

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
du har rätt, x2 har inte hooks, hade själv en xr 800 och den hade hooks på båda sidor, 45 grader och 90 grader på andra, trodde de hade samma styre. ring polarishandlaren och beställ ett xr800 styre, då får du ju et sjysst styre med hooks.

mvh

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
du har rätt, x2 har inte hooks, hade själv en xr 800 och den hade hooks på båda sidor, 45 grader och 90 grader på andra, trodde de hade samma styre. ring polarishandlaren och beställ ett xr800 styre, då får du ju et sjysst styre med hooks.

mvh
Nja känns inte värt att köpa ett nytt styre bara för de, speciellt inte polaris orginal heller :D undra hur man ska lösa de här problemet då:eviltongue::worried:

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Jag monterade hooks på min gamla Pro X2. Skar bara av änden på handtaget så hålet i styret kom fram, sen bara montera hooks. Inte svårare än så. Och fult blev det inte heller. Bara skära rakt och skär så att gummit sticker ut ca 1-2 mm utanför styret och sen bara trycka hooken mot när du skruvar fast den. Skär du av för mycket blir det givetvis inte snyggt om det är ett glapp mellan hooks och handtaget.

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Jag monterade hooks på min gamla Pro X2. Skar bara av änden på handtaget så hålet i styret kom fram, sen bara montera hooks. Inte svårare än så. Och fult blev det inte heller. Bara skära rakt och skär så att gummit sticker ut ca 1-2 mm utanför styret och sen bara trycka hooken mot när du skruvar fast den. Skär du av för mycket blir det givetvis inte snyggt om det är ett glapp mellan hooks och handtaget.
tackar ! :D de blev inga problem med handtagsvärmare ? sitter dom på styret eller innåti handtaget ? man kanske skulle kunna ta nån tejp av nått slag på övergången så de ser bätre ut

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Fimpa yttersta biten. Tryck in "hooken" i styret och skruva åt. Klart! Ungefär 1½ minuts jobb.

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
tackar ! :D de blev inga problem med handtagsvärmare ? sitter dom på styret eller innåti handtaget ? man kanske skulle kunna ta nån tejp av nått slag på övergången så de ser bätre ut
Inga problem. Jaa den sitter ju mellan handtaget (gummit) och styret (metallen). Satt då kvar på styret när jag bytte handtag så den är kanske limmad i styret.

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Hur hårt ska hooksen sitta ? har dragit åt dem uta helvete men om man tar i sjävla hooken o drar till lite så kan man vrida den lite, samma om man knackar lite med en hammare, eller ska dom inte sitta som gjutet ?

Last edited:

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Lyfter denna tråd en sväng, tänkte höra hur det är med handtagsvärmarna. Kan det bli problem med dem vid sådan montering som beskrivs här med styrhooksen?
Nej, de ska de inte bli:) på min satt dom fastklistrade mot styret så de spelar ingen roll, vet inte om de är så på din !