Montera styrhöjare?

t0k_SXViper

Välkänd medlem
15 okt 2006
308
0
16
37
Örnsköldsvik/Mjösöby
Jag styr en Viper just nu och tycker att styret behövs höjas lite. Men vad är det jag behöver för att allt ska funka? Jag vet att det beror på hur mycket man ska höja, ~ 3"-5" kanske..

Så, ge mig gärna en lista på saker jag behöver ;)

Tack! :)
 

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Choken sitter väll ändå inte på styret? så den behöver du inte förlänga. Gör så att du släpper styret och lyfter det och kollar hur mkt du kan höjja utan att behöva förlänga kablar/wirar etc så kan du gå utifrån det.
 
J

JagLuktarGott

2" är max utan att byta grejor, och då bör man dra om bromsslangen.
Hur vet du att det är så för honom? det är väll olika på varje skoter.
Kunde höja 4" på min utan att förlänga nånting, så.. som nån ovanför sa, skruva lös styret och dra upp det och se hur mycket du kan höja utan att förlänga nått, sen utgå från det om det behövs. (tänk på att kablar, vajrar etc sträcks när du svänger också)

:)
 

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Hur vet du att det är så för honom? det är väll olika på varje skoter.
Kunde höja 4" på min utan att förlänga nånting, så.. som nån ovanför sa, skruva lös styret och dra upp det och se hur mycket du kan höja utan att förlänga nått, sen utgå från det om det behövs. (tänk på att kablar, vajrar etc sträcks när du svänger också)

:)
2" är max på yamma utan att byta nånting.(han hade en viper)
omdragning av bromsslang är nödvändig som nämnts förut.

Ska det höjas mera så skulle väl vajrar mm från en vipermountain vara lämpligt.
 

t0k_SXViper

Välkänd medlem
15 okt 2006
308
0
16
37
Örnsköldsvik/Mjösöby
Choken sitter väll ändå inte på styret? så den behöver du inte förlänga. Gör så att du släpper styret och lyfter det och kollar hur mkt du kan höjja utan att behöva förlänga kablar/wirar etc så kan du gå utifrån det.
Choken sitter visst på styret, jag har Viper S, då sitter den under vänstra handtaget.
 

t0k_SXViper

Välkänd medlem
15 okt 2006
308
0
16
37
Örnsköldsvik/Mjösöby
2" är max på yamma utan att byta nånting.(han hade en viper)
omdragning av bromsslang är nödvändig som nämnts förut.

Ska det höjas mera så skulle väl vajrar mm från en vipermountain vara lämpligt.
Jag har köpt ett komplett styre från en rev 440 och jag tror att den höjaren är bra mycket högre än 2". Men att ta wirar och kablar från en Viper MM skulle nog funka. Kanon att du sa det! ;)
 
J

JagLuktarGott

2" är max på yamma utan att byta nånting.(han hade en viper)
omdragning av bromsslang är nödvändig som nämnts förut.

Ska det höjas mera så skulle väl vajrar mm från en vipermountain vara lämpligt.
aah, sorry! missade det =)
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Hur vet du att det är så för honom? det är väll olika på varje skoter.
Kunde höja 4" på min utan att förlänga nånting, så.. som nån ovanför sa, skruva lös styret och dra upp det och se hur mycket du kan höja utan att förlänga nått, sen utgå från det om det behövs. (tänk på att kablar, vajrar etc sträcks när du svänger också)

:)
Jag har liksom haft en Viper...