Montera isrivare

persod

Medlem
13 mar 2015
7
0
1
Har fått rådet att montera isrivare på min commander 900 ace -18. Nån som har gjort det och kan tipsa om montering och lämpliga rivare? Gärna med bild.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Brp style isrivare som går att backa med är de som gäller för ingen kommer ihåg att fälla upp isrivare vid backning och wirerivare funkar inte helt enkelt.
Länken visar piratvers av BRP rivare och de håller bra och fun kar bra. Sätt dem så långt fram i boggiskenorna de går. De som sätter stopp framöver är då boggiskenorna böjar böjas uppöver fram och boggihjul.
Ja man borrar hål genom skenorna.

 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Snells version har ett attraktivt pris men jag har snavat över lite väl många negativa omdömen för att våga... BRPs egna med enkelspiral kostar kring tusingen, de med dubbel, de på bilden ovan, vet jag inte priset på.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Jag tror jag har de billiga Snell och de enda negativa är att de kan böjas inåt matta om man inte fäller upp dem när man baxar runt maskinen på asfalt och betong. De går böja tillbaka många ggr innan de går av , jag har böjt ut dem ca 4ggr nu pga mitt jättebraiga minne :) Andra fjäderrivare jag böjt om har gått av inom 5 mil!
 

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.138
106
63
BRPs egna med dubbelspiral är bäst. Snells från sledstore är billiga men då bör man ha i reserv för dom håller mycket sämre.
 

Winterspeed

Välkänd medlem
15 mar 2020
178
9
18
39
Åre
Jag köppte först snells billiga efter en mil hade jag bara en kvar.
Däremot de med dubbelspiral har nog kört 100 mil kostade 1100 cirka..
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
En polare dök upp med ett par rivare med dubbelspiral som jag är skapligt säker på att det inte var BRPs. Så det verkar alltså finnas pirat med dubbelspiral nu också.